• Anonym (TS)

dejta och ha sex med flera samtidigt?

Hur ser ni på att man dejtar flera killar/tjejer samtidigt och har sex med dessa?

Jag blev singel för ett par månader sedan och nu njuter jag av livet med allt vad det innebär. Men kom och tänka på att det kanske inte är OK att dejta två personer samtidigt? Inkl ha sex med båda? Jag har absolut inte lovat bort mig till någon, men det kanske ändå inte är ok?

Tänk om det skulle bli seriöst med någon av dem, kanske inte skulle uppskattas om det kom fram efteråt. Iofs. kanske killarna ifråga dejtar tre andra tjejer samtidigt som de träffar mig..

Hur ser ni på saken?

• Svar på tråden dejta och ha sex med flera samtidigt?
  • Anonym

jag dejtade 3 st samtidigt när jag va singel... o hade sex! (se till o skydda dej bara ) skulle dt bli seriöst så är det ju bara att bryta med dom andra... ingen har med o göra vem lr vilka du har legat med!

lev livet o ha kul!!

• Blind Urmakare

Hur få och många du vill dejta är ju upp till dig. Det är enbart din egen sexualmoral som ska styra vad du anser vara okej. Jag kan dock tycka att du bör vara öppen med dina eventuella partners om situationen så att de inte blir sårade om de nu tror att ni har något exklusivt. 

millus.se | Ateist | Humanist | Politisk frilansare
  • Anonym (TS)

OK! skönt att höra.  Jag hade inte riktigt tänk på saken, sen kom jag på att det kanske är ett big NO NO, och det hade ju vart trist 

• Anonym

ja herregud det gjorde jag i mina singeldagar...jag hade olika dejter och samtidigt andra kk's men om jag 'blev ihop' med någon seriöst så dejtade jag bara den personen men det slutade oftast med att jag var otrogen och gjorde slut med killen,,,,och låg runt med andra. Njut och lev ts! bara lev!

• Jexter
    Anonym skrev 2010-09-21 08:35:48 följande:
    jag var otrogen och gjorde slut med killen,,,,och låg runt med andra. Njut och lev ts! bara lev!
    Okeeeeej.

TS - man kan leva livet utan att vara en total slampa, man kan leva livet OCH behålla en viss självaktning :)
  • Anonym
    Jexter skrev 2010-09-21 09:24:08 följande:
    Okeeeeej.

TS - man kan leva livet utan att vara en total slampa, man kan leva livet OCH behålla en viss självaktning :)
    men om killar gör samma sak är det ok? för så var det ju med dom jag låg med, de dejtade andra och hade kk....det är väl inget fel med att ligga?? Det bästa är att man KAN ligga OCH leva livet OCH behålla självaktning:) eller ligger ens självaktning i hur många man ligger med eller hur man gör det?
  • Anonym (Funderar)

Hur pass vanligt är det att tjejer gör så nuförtiden eller är det rätt så ovanligt

• Anonym (Funderar)

Hur pass vanligt är det att tjejer gör så nuförtiden eller är det rätt så ovanligt

• PeterD

Perfekt ju! Har förstått att det är en kärv marknad för singelkillar och om alla tjejer tar sig an tre var så borde det problemet vara ett minne blott! You go girl!

• Anonym (Anonym)
    Anonym (Funderar) skrev 2018-05-10 08:57:03 följande:

Jag tror (utan att veta) att det är ganska vanligt idag också. Jag förmodar att soc. medier har utvecklats och används mer idag än 2010 när tråden skrevs.

Har nog aldrig förstått hur folk idag uttrycker sig, typ..
    "Ha det KUL och ligga runt med så många man kan" Fan..Gå på tivoli eller något.
  • TriC

Familjeliv är kanske inte rätt ställe att fråga på......här är en oproportionerligt stor del av läsarna öppna för nästan vad som helst.

För att svara på din fråga: Nej, det är naturligtvis inte okej att dejta och ha sex med flera personer samtidigt! 

• Deacon

Kanske jag är pryd och gammaldags här men jag skulle förvänta mig att den jag dejtar endast dejtar mig.... iaf efter att vi har haft sex för första gången.

Hade jag fått reda på i efterhand att hon har sex med både mig och andra parallellt skulle jag förmodligen se det som ett allvarligt svek och därmed hade hon tappat mkt av mitt förtroende. Som en emotionell kniv i ryggen. Jag vill känna mig utvald och speciell... inte dom en i mängden just där och då... Förmodligen hade jag därför inte fortsatt med henne.... mitt förtroende får nästan alla fort från början men det är nästan omöjligt att bygga upp igen om det har tappats bort en gång.

• Rudbeckius

Jag var i den sitsen för några år sedan. Tyckte det var häftigt att få så mycket närhet och sex. Efter ett tag var det svårare, jag började tycka om dem alla och de ville träffa mig oftare. Det blev stressigt.

Till sist valde jag den jag tyckte allra mest om och är sedan dess lycklig särbo. Vi bestämde gemensamt att avsluta våra dejtingsajter och därefter har andra partners knappt nämnts. Inget man vill berätta. Ingen vet ju heller omfattningen utom jag själv.

• Anonym (Pssst)

Psst, tråden är från 2010.

• Steffo77
    Deacon skrev 2018-05-10 16:45:40 följande:

Kanske jag är pryd och gammaldags här men jag skulle förvänta mig att den jag dejtar endast dejtar mig.... iaf efter att vi har haft sex för första gången.

Hade jag fått reda på i efterhand att hon har sex med både mig och andra parallellt skulle jag förmodligen se det som ett allvarligt svek och därmed hade hon tappat mkt av mitt förtroende. Som en emotionell kniv i ryggen. Jag vill känna mig utvald och speciell... inte dom en i mängden just där och då... Förmodligen hade jag därför inte fortsatt med henne.... mitt förtroende får nästan alla fort från början men det är nästan omöjligt att bygga upp igen om det har tappats bort en gång.

Håller helt med dig. Självklart är det hennes beslut hur hon gör när hon dejtar, men jag hade nog backat om jag fick reda på det & skulle kännas lite oseriöst. Man vill ju känna sig utvald.
  • Anonym (Inget)

Inget som förekommer bland tjejer

• Anonym (Onsdag morgon)
    Anonym (TS) skrev 2010-09-20 22:46:35 följande:

Hur ser ni på att man dejtar flera killar/tjejer samtidigt och har sex med dessa?

Jag blev singel för ett par månader sedan och nu njuter jag av livet med allt vad det innebär. Men kom och tänka på att det kanske inte är OK att dejta två personer samtidigt? Inkl ha sex med båda? Jag har absolut inte lovat bort mig till någon, men det kanske ändå inte är ok?

Tänk om det skulle bli seriöst med någon av dem, kanske inte skulle uppskattas om det kom fram efteråt. Iofs. kanske killarna ifråga dejtar tre andra tjejer samtidigt som de träffar mig..

Hur ser ni på saken?

Är du själv OK med att de du träffar också träffar flera andra som de har sex med så har du i alla fall ingen dubbelmoral.

Jag hade nog uppskattat att få den informationen av en person som jag dejtar så att jag kan göra ett val om jag vill fortsätta träffa "dig". För en del kan det säkert vara OK att du gör så och för andra du dejtar så är det inte OK. Så ge de personer du dejtar chansen att välja själva om de vill fortsätt träffa dig efter att du berättar att du även träffar andra.

• Anonym (Nej en åt gången)

Visst att när man dejtar och pratar med olika personer men om det går så långt att man börjar ha sex mer än bara 1 gång (ibland kan någon känna att den tappar intresse efter hamnat i säng 1 gång) då är det en person man har sex med.

Skulle bli besviken om jag träffat en kille och haft sex med han några gånger och han säger att han även träffar en annan tjej han har sex med.

Hade nog bett han klä på sig och inte höra av sig igen.

• Anonym (Förekommer)

En kvinnlig bekant, som jag sällan numera träffar, höll på så i flera år fram till hon blev närmare 40.

Hade ständigt tre hon träffade.

En fast och två som "byttes ut".
    Pågick i flera år och fick under den tiden verkligen insikt hur löjligt lätt det är att träffa män som kvinna.

Som att lägga in en straffspark i öppet mål.

Svar på tråden dejta och ha sex med flera samtidigt?