• a71

filten över huvudet på 3 v bebis!!

Vaknade i natt av att min 3 veckors dotter lät i sin lilla korg (har soviti vår säng utom just då). Då jag tittade ner ser jag till min FASA att filten(inte så tunn) ligger över huvudet!!!! Panikslagen sliter jag upp henne. Hon verkar precis som vanligt. Idag har hon sovit nästan hela tiden(ammat nästan som vanligt, ev lite mindre), vilket gör att jag är så orolig. KAN hon ha fått syrebrist? Min sambo tycker jag är hysterisk, sjukvårdsupplysningen tror hon är ok. Men varför är hon så trött idag, är andra 3v bebisar också olika från dag till dag?

• Svar på tråden filten över huvudet på 3 v bebis!!
  • Leos och Vincents mamma

Det är säkert ingen fara.
    Ta det lugnt.
    Alla bebisar är olika från dag till dag o är man bara 3 veckor gammal så gör man inte mycket mer än äter o sover
    Det gjorde våran son oxå när han var så liten.

• April Mamma

Det är nog ingen fara,har sett många små bebisar som ligger och sover i vagnen med en filt/snutte över ansiktet.

Barn sover olika,vissa dagar mer vissar mindre.Det kan ju bero på ex tillväxt.

Ha det gott!!

• leomum

Du kan säkert vara helt lugn, när min son var så liten kunde han sova jätte mycket, vissa dar var han knappt vaken kändes det som. det där med filten har hänt oss oxå, brukar se till att filten ligger under hans armar, vet ett han kan få med sig den upp när han rör på armarna.Så ta det lugt

• Flizan30

Hejsan! förstår att du oroar dig men det finns ingen anledning till det. Hade din bebis inte mått bra och fått syrebrist så hade du märkt det ganska omgående. När min son var liten så sov han alltid i vår sång och det hände någon gång att man vaknade och han fått täcket över sig.(usch) Om filten är väldigt tjock så kan du ju byta ut den på natten till något tunnare ifall du är rädd att det skall hända igen.. Men du behöver nog inte oroa dig för att någon allvarligt har hänt med dein bebis. So Leoos mamma säger. Det varierat från dag tilld ag hur mycket bebisatr äter o sover i början. Kram

• a71

Tack för era svar. Hela dan har som en film spelats upp i mitt huvud när jag tittar ner i korgen och ser filten över huvudet..Skitjobbigt. Undrar bara, hur skulle man kunna se på ett barn att det fått syrebrist? Att det sover mkt, KAN det vara ett tecken tror ni?

• Leos och Vincents mamma

Ts:

Att de sover mycket har inte med syrebrist att göra!
    Har ett barn syrebrist så märker du det!
    O det märker du genom att barnet är blå om läppar o händer,kan vara blå överallt på kroppen o att barnet kippar efter luft.
    Har ett barn syrebrist så måste man ha hjälp på en gång,annars kan det gå illa..men eftersom inget har hänt med ditt barn så har hon inte syrebrist.
    Tro mig o lita på mig..jobbar inom vården o är utbildad undersköterska.

• Mamahanna

Ts: Dettta hände mig med när min dotter var 3 veckor..blev HELT förtvivlad å jag förstår dig..men hon har INGEN syrebrist..hon är nästan 3 år idag och världens goaste unge..Oroa dig inte..dem klarar tillåmed att vara utan andan i 10 min utan syrebrist så...det e lungt! kramar om dig för jag vet hur hemskt det känns..Efter det så la jag alltid min dotters filt under madrass eller nerknölad på nått sätt och inte högre upp än bröstkorgen! kram

• Sandra83

TS: Kanske ett helt OT: Prova med sovpåse! Då får barnet aldrig filt eller täcke över huvudet! Det bästa vi provat till sonen! Har en köpt (i Tyskland) och en hemmasydd. Om inte annat funkar de toppen sen när de blir lite rörliga och drar av täcket

Svar på tråden filten över huvudet på 3 v bebis!!