• SuperJE

Akut hjälp med hårfärg som framhäver ögonfärg

Ja, det är nu så att jag vill färga mitt hår. Har naturligt LJUST blont hår, blåa ögon och beige hud. Jag är så trött på mitt blonda hår, vill ha det lite mörkare, men har ingen aning om vilken färg.

Någon som kan tipsa om vad som är bäst för beige hudton och för att framhäva blåa ögon? Har haft mörkbrun en gång. Då framhävdes ögonen och huden såg ut som ett spöke. Så inga supermörka färger tack.

Tack på förhand!

• Svar på tråden Akut hjälp med hårfärg som framhäver ögonfärg
  • daisies

Jag brukar ha mörkt hår med lite rött i, det framhäver mina blåa ögon. Ju mörkare, desto blåare ögon får jag, men det krävs ju också att man passar i mörkt hår, många blondiner gör inte det, allt händer på hudfärgen.

• daisies
    daisies skrev 2010-09-21 08:41:18 följande:
    Jag brukar ha mörkt hår med lite rött i, det framhäver mina blåa ögon. Ju mörkare, desto blåare ögon får jag, men det krävs ju också att man passar i mörkt hår, många blondiner gör inte det, allt händer på hudfärgen.
    hänger på hudfärgen skall det stå.
  • R3becca

En mellanbrun ton tror jag på. Eller rött!
    (inte blodrött då, utan naturligt rött, typ Mood's Indian "nånting")
    Jag är naturligt rödhårig, och mina ögon verkligen lyyser (mina är vääääldigt ljust isblå - nästan...grå Tungan ute och min hy ska vi väl inte ens tala om Flört jag är ju - självklart(?) rätt blek/beige och lite fräknig här och var ), och de gånger jag färgat håret så har jag färgat det brunt, typ en ljusare ton av chokladbrunt, och det blev jag väldigt nöjd med! =)
    Köp toningar som lätt tvättas ur, och sen är det ju bara att testa sig fram :)
    Toning är ju dessutom bra för håret Glad

• SuperJE

Jag testade en toning igår, Casting creme gloss nummer 801. Då blev håret grått. Haha! =D Så nu lutar det åt någon brun eller röd ton.

Vissa har ju otroligt vackra hårfärger och lyckas pricka in HELT rätt när det gäller ögonfärg och hudton. När man har beige hudton, ska man satsa på en kall eller varm färg? Jag tror nog varm, eller är jag helt ute och cyklar?

• R3becca
    SuperJE skrev 2010-09-21 09:13:08 följande:
    Jag testade en toning igår, Casting creme gloss nummer 801. Då blev håret grått. Haha! =D Så nu lutar det åt någon brun eller röd ton.

Vissa har ju otroligt vackra hårfärger och lyckas pricka in HELT rätt när det gäller ögonfärg och hudton. När man har beige hudton, ska man satsa på en kall eller varm färg? Jag tror nog varm, eller är jag helt ute och cyklar?
    Varma toner har jag för mig blir bäst :)
    Dock ska man ju passa sig från att bli allt för.. varm(?)..
    Om man t.ex. är lite "flammig" i ansiktet så framhävs det vääldigt mycket med varma och mjuka bruna och röda toner =/
Svar på tråden Akut hjälp med hårfärg som framhäver ögonfärg