ni som gör tårtor??? hur gör man chokladgaller med VIT choklad
Jag provade i helgen precis som jag gjort med ljuschoklad mend den vita ville inte stelna. lägger man i något annat också så den stelnar eller hur gör ni???
Jag provade i helgen precis som jag gjort med ljuschoklad mend den vita ville inte stelna. lägger man i något annat också så den stelnar eller hur gör ni???
hmmm konstigt, har aldrig haft det problemet med vit choklad.
Har alltid gjort på samma sätt med alla sorters choklad.
Men testa att temperera den istället för att "bara" smälta den då.
spelar det ingen roll vilket märke du har med vit choklad då`? den är ju mjukare redan innan man smälter den (alla fall den jag hade)
nej har aldrig märkt nån skillnad
Du kan juh som sagt testa att temperera, jag gör det aldrig iofs.
TEMPERERA VIT CHOKLAD: Bryt eller hacka chokladen i två bunkar. Värm halva mängden till 45°C i en mikro eller vattenbad (se till att du ej får i vattenånga i chokladen). Rör ner resten av chokladen. Rör tills temperaturen är 25 °C. Värm därefter upp den till 29 grader. Nu kan du doppa det du vill i chokladen.
kanske kan prova ett annat märke på vit choklad för det ÄR skillnad på dom jag köpt
Ja det är klart det är skillnad på choklad och choklad, var inte det jag menade.
Men just att göra galler lr liknande har jag inte märkt att det blir nån som helst skillnad i resultat beroende på vilket märke det är på chokladen.
ok tänkte mest att den kanske inte blir tillräckligt stel när det är så tunnt att det ska funa men ska prova igen
Vilken choklad använde du då?
odenses vita choklad