• Anonym (Svettis)

Svettas så mycket sen jag började träna!!

Har börjat mitt nya liv, vilket utesluter godis och läsk och innefattar mer motion. Jag cyklar och har börjat springa. Det har gåt bra och jag går ner i vikt. Men jag svettas ju för allting! Det räcker med att cykla lugnt till skolan så svettas jag jättemycket. Varför blir det så??

• Svar på tråden Svettas så mycket sen jag började träna!!
  • Anonym

Jag har hört att vältränade svettas mer än icke-vältränad.(Dock har jag ingen aning om detta verkligen stämmer, men vill gärna tro det då jag själv svettas jättemycketFlört)

• Anonym

Ju mer vältränad du blir, ju mer svettas du. Så grattis, det är ett tecken på att du går i rätt riktning.

• Anonym (Alice)

Det stämmer. Ju mer i form man är, desto bättre blir kroppen på att hantera värmeöverskottet som blir när man tränar och svettas för att kyla ner sig. Visst kan det kännas lite läskigt, men håller man en normal hygiennivå (tvättar sig varje dag och använder deo), så är det inget som märks för omgivningen.

Grattis till den förbättrade formen!

• Anonym (Svettis)

Tack för svar. Maken sa faktiskt samma sak, så det stämmer väl då. Får se det som något bra. Även om jag är långt ifrån vältränad   Och kanske är det jag som upplever mest att jag blir svettig.

• Anonym (Alice)

Du är ju iaf mer tränad än innan. Det är väl väl och då är du relativt sett vältränad Och man ska inte jämföra med andra än sig själv i onödan.

Svar på tråden Svettas så mycket sen jag började träna!!