• Joico

    Telefonnummer 010

    Jag hade precis ett missat samtal från ett 010-nummer, alternativt 0104 kanske..

    Har kollat hitta.se, eniro.se och googlat hela numret utan resultat, det blir bara massa kinestecken som sökresultat..  Vad sjutton är ett 010-nummer för nåt!?

  • Svar på tråden Telefonnummer 010
  • Parniara

    förr i tiden (stenåldern) var det ju ett mobilnummer

  • Joico

    Hehe ja jo, men nu är stenåldern förbi va?
    Hittade också att det var riktnumret till Stockholm också

  • emsmamma

    010 är ff mobilnummer och kan förekomma fr vissa växellösningar - vet att sony ericsson har en sådan lösning bl a ...

  • Friyaz

    hej!

    Har jobbat på eniro 118118, och där fick vi lära oss att 010nr är som någon skrev, förr mobilnr, men nu förtiden kan företag välja att ha såna nr.
    Så säkert någon försäljare eller liknande om du nu inte väntar samtal från något företag...
    men med tanke på att du inte fick någon träff så gissar jag på förstnämnda...

  • Lizzyy

    010 är växelnummer för företag som är knytna till deras mobiltelefoni. Dvs växlesystem.

    Vectura är ett statligt bolag som har dessa 010-nummer bland andra.. 

  • Nightswimmer

    Jag kollade på vemringde.se och det är iaf ingen som har rapporterat det som telefonförsäljare. Däremot står det på samma sida att "Riktnummer 010 = mobiltelefoner".

    010 var det allra första mobilriktnumret. Jag har några kompisar som var tidiga med att skaffa mobil, och några av dem har kvar sina 010-nummer. Kanske nån stofil som ringt dig?


    ♥ H 2008-06-15 ♥
Svar på tråden Telefonnummer 010