Brottarbritta skrev 2010-09-21 21:31:28 följande:
Beroende på vart det sitter gör det ju olika ont. Jag hade ju aldrig ens haft ryggskott innan så det kom ju som en överraskning. Jag skulle ta körkort och körde för ofta. Det utlöste bråcket. Efter det kunde jag varken sitta, ligga eller stå. Bara gå... Jag försökte verkligen ta en operation men blev avrådd eftersom det var fler risker än fördelar. Vill inte gå med rullator när man är under 40 bast.
Alla barnmorskor har ju egna läkare. Vår läkare kommer upp till mvc varje fredag. Hon skickade mig dit första fredagen som jag tog upp situationen. Självklart fungerar nog alla barnmorskor olika men jag var orolig och gick ju ändå till naprapat. Smärtan i ryggen släppte när jag var i typ vecka 25. (släppte succesivt innan)
Jag vill inte ha epudral av flera skäl. Födde en son -95 med bedövning men dom satte den fel. Fick luft in i diskarna vilket resulterade i att jag kunde bara ligga till sängs de första 5 veckorna. Var ingen bebisglädje d inte. Efter bråcket har jag fått en enorm respekt över min rygg över huvud taget. Vill inte att nån ska härja där...
Tror inte din vårdcentral kommer göra så mycket. De e ena riktiga cykelreparatörer...
Jag vet vad du tar igenom dig för smärta. Det är inte kul. Vad har du för rehablitering?
Är det nån som följer upp dig?
Promenader med bra skor. (dämp både fram och bak) Skogen e bäst. Så jävla tråkigt men efter några veckor så är det en enorm skillnad.
Jag håller tummarna att det kommer gå bra... :) Hör av dig igen om jag kan hjälpa nått...
Berätta hur dte har gått sen med...

Oj att det bara kan komma på det viset som det gjorde för dig? Själv så var det en arbetsskada. Jag skulle dra en tung lastpall full lastad med kartonger, och gjorde då ett tvärryck med ryggen för att få hela pallen att ens röra sig. Och det var nog det största misstaget jag någonsin gjort i hela mitt liv! det jag har fått genomlida efter den händelsen var verkligen inte värt den engagemang jag la ned på det arbetet.
Har heller inte fått någon som helst ersättning från försäkringsbolaget pga jag bara var sjukskriven i 2 veckor efter detta. Det är ju helt sjukt! Här ska man få lida resten av mitt liv för ingenting? varför betalar man livförsäkring över huvudtaget för?
Jaja, det där är nog en annan diskussion.. =)
Promenader är bra, men när jag har som ondast kan jag inte göra något alls! Men när jag mår bra promenerar jag gärna, tycker det är skönt. Men asfalt funkar bäst för mig. I skogen kan bli för rangligt under skorna vilket gör att jag måste anstränga ryggen mer för att hålla den i schack så jag inte slinter till och får ont igen.
Jag har oxå funderat lite över det här med epidural om jag ens vågar göra det längre pga skadan? Förra gången gick ju super och det var verkligen min räddning! Men som sagt, nu ser ju mitt liv annorlunda ut och jag vet egentligen inte vad som skulle vara bäst? Det som hände dig kan jag förstå om du avstår, vem hade inte det? Fy! Värre än diskbråcket it self nästan :)
Hahah den var bra! Cykelreparatörer, håller faktiskt med dig. Det är många ggr man får slå näven i bordet för att få den hjälp man behöver där. Sjukvården är ju bra underlig... Men det är väll där man måste börja om man ens funderar på operation, vilket dom gärna vill avslå på en gång bara för att slippa genomföra det över huvudtaget. Allt för att spara pengar...
Menar du att all operation för diskbråck är så allvarlig som du säger att det kan gå så pass illa att man rent av blir i behov av en rulator? Eller beror det på fall till vart den sitter kanske?
Absolut! vi måste hålla kontakten här och se hur det går för oss :)
tack för all din hjälp, bara veta att det finns en annan i min situation som vet hur jag känner gör mycket!
Kram kram