• vernia

Någon med erfarenhet av JuJuBe skötväska?

Hej på er!

Jag fick syn på en ursnygg skötväska med märket JuJuBe. Men eftersom att det var en mamma som hade den kunde jag inte med och fråga om jag fick kolla på den och har inte hittat den i någon butik för närmare kontroll.
    Därför undrar jag om någon här har haft en och om ni kan ge lite tips. Funderar på att beställa en via internet.

Vilken storlek? BeTween verkar vara standard?
    Vad får plats? Får man plats med det man behöver och lite till (t.ex. mobil, plånbok, frukt etc.)?
    Är den praktisk, enkel att använda? Bra med fack osv?
    Vilken färg valde du? Jag gillade de mönstrade i starka färger men det fanns också någon snygg i svart mönster. Den får ju gärna passa alla årstider och utan att man tröttnar på den.

Tar tacksamt emot tips och erfarenheter om skötväskan!

Tjipp å hej 

• Svar på tråden Någon med erfarenhet av JuJuBe skötväska?
  • Saraia

vill med veta!!! e jättesugen på just den skötväskan oxå!!

Två flickor f.-04 och -06, bebis i magen BF 101106
  • anna06

Vet inte hur mycket hjälp jag kan vara. Men jag har köpt en ju-ju-be be all, alltså inte between. Tycker att facken på den är bättre. Har inte använt den än, men fastnade för den direkt när jag såg den. Många fack, separat fack baktill för skötbädden. Extra fack för smutsiga kläder som går att ta ut helt och tvätta osv. Men som sagt, har inte använt den i praktiken än.

• vernia
    anna06 skrev 2010-09-26 21:49:25 följande:
    Vet inte hur mycket hjälp jag kan vara. Men jag har köpt en ju-ju-be be all, alltså inte between. Tycker att facken på den är bättre. Har inte använt den än, men fastnade för den direkt när jag såg den. Många fack, separat fack baktill för skötbädden. Extra fack för smutsiga kläder som går att ta ut helt och tvätta osv. Men som sagt, har inte använt den i praktiken än.
    Äntligen någon som svarar! Jippie!

Okej du köpte Beall, storleken större än Between. Beror väl på hur mycket plats man behöver helt enkelt..
    Vart köpte du den? I butik eller internet? Vilken sida? Var det några problem med leverans etc.?
    Vilken färg/ mönster tog du? Så det matchar vagnen?

Nyfiken!!! Men det blir nog en sådan skötväska, de e ju bara så snygga!! :) 
  • anna06

Köpte min på tradera. En svart som är enkel att matcha med vagnen. Har sett att det finns en likadan på blocket nu för 500...

Finns ju "snyggare" färger, men de funkar inte med vår vagn.

Klämmer på den då och då, vill börja använda den. Har också köpt spännena, på blocket, så att det sitter fast bra på vagnen.

• vernia
    anna06 skrev 2010-09-29 14:32:57 följande:
    Köpte min på tradera. En svart som är enkel att matcha med vagnen. Har sett att det finns en likadan på blocket nu för 500...

Finns ju "snyggare" färger, men de funkar inte med vår vagn.

Klämmer på den då och då, vill börja använda den. Har också köpt spännena, på blocket, så att det sitter fast bra på vagnen.
    Tack så mycket för tipset!!!
  • Frozen

Jag köpte också min BeTween på blocket, annars kan man beställa den från http://www.mylittlestar.se/ eller http://www.babydesign.se/
     Det ligger en annons ute på blocket nu dock som jag kan varna för, jag satte in pengar på tjejens konto som överenskommet och sen dess har hon inte hört av sig trots att vi disskuterade leverans ingående...Så jag köpte en annan istället och hoppas lite att hon fortfarande ska höra av sig...men men

Varning:
    http://www.blocket.se/sodermanland/Ju_ju_be_Skotvaskor_i_toppskick_28882731.htm?ca=11&w=3&last=1

Jag var även inne i butiken Barndesign i Stockholm som säljer BeTween väskan och hon sa att det inte är jättestor skillnad storleksmässigt på Between och BeAll.

Jag har inte heller använt min än eftersom min bebis kommer först om en månad :) men den verkar kunna räcka till storleksmässigt och den har verkligen många smarta fack, tex för "dina" grejer, som plånbok och mobil. Tycker det är jättebra att den har en skötbädd också, men den kan man ju ta ur för att få lite mer plats för annat kanske.

• vernia
    Frozen skrev 2010-09-29 22:33:32 följande:
    Jag köpte också min BeTween på blocket, annars kan man beställa den från www.mylittlestar.se/ eller www.babydesign.se/
     Det ligger en annons ute på blocket nu dock som jag kan varna för, jag satte in pengar på tjejens konto som överenskommet och sen dess har hon inte hört av sig trots att vi disskuterade leverans ingående...Så jag köpte en annan istället och hoppas lite att hon fortfarande ska höra av sig...men men

Varning:
    www.blocket.se/sodermanland/Ju_ju_be_Skotvask...

Jag var även inne i butiken Barndesign i Stockholm som säljer BeTween väskan och hon sa att det inte är jättestor skillnad storleksmässigt på Between och BeAll.

Jag har inte heller använt min än eftersom min bebis kommer först om en månad :) men den verkar kunna räcka till storleksmässigt och den har verkligen många smarta fack, tex för "dina" grejer, som plånbok och mobil. Tycker det är jättebra att den har en skötbädd också, men den kan man ju ta ur för att få lite mer plats för annat kanske.
    Usch va tråkigt med bedragare!!! Dessa oärliga människor. Men tack för varningen!

Nej jag jämförde måtten på väskorna och som sagt det verkar inte vara speciellt stor skillnad. Dock tycker jag att fotofickorna på BeAll var lite gulligt. Men det var egentligen BeTween som jag fastnade för från början!

Jag hade nästan bestämt mig för mönstret ZannyZinnias, ett blommigt och färgstarkt mönster. Men så säger min sambo att det är typisk "tjej-mönster" och att det kanske inte passar så bra om det är en kille. Vi har inte tagit reda på könet, så det blir en överraskning. Men vad tycker ni? Är det så att man tänker på skötväskan som barnets och inte föräldrarnas? Jag tänkte ju att den är snygg och kan ersätta handväskan. Men visst, får man en son så kanske det ser lite konstigt ut???
  • Saraia
    vernia skrev 2010-09-30 09:32:09 följande:
    Usch va tråkigt med bedragare!!! Dessa oärliga människor. Men tack för varningen!

Nej jag jämförde måtten på väskorna och som sagt det verkar inte vara speciellt stor skillnad. Dock tycker jag att fotofickorna på BeAll var lite gulligt. Men det var egentligen BeTween som jag fastnade för från början!

Jag hade nästan bestämt mig för mönstret ZannyZinnias, ett blommigt och färgstarkt mönster. Men så säger min sambo att det är typisk "tjej-mönster" och att det kanske inte passar så bra om det är en kille. Vi har inte tagit reda på könet, så det blir en överraskning. Men vad tycker ni? Är det så att man tänker på skötväskan som barnets och inte föräldrarnas? Jag tänkte ju att den är snygg och kan ersätta handväskan. Men visst, får man en son så kanske det ser lite konstigt ut???
    O nej, skötväskan ska passa mamman inte barnet
  • Saraia
    Frozen skrev 2010-09-29 22:33:32 följande:
    Jag köpte också min BeTween på blocket, annars kan man beställa den från www.mylittlestar.se/ eller www.babydesign.se/

Varning:
    www.blocket.se/sodermanland/Ju_ju_be_Skotvask...

between e jag oxå jättesugen på!!! får nog bli en sån...
  • Frozen

Jag har färgen Perky Perennals som inte verkar vara en 2010 färg, så väldigt glad att jag fick tag på den på blocket tillslut. Ville verkligen ha en i rosa eftersom vi vet att vi troligen får en tjej, men vagnen är grön liggdel och grå sittdel så väskan som tar upp både dessa färger förutom rosa passar utmärkt.
    Jag tycker väskan ska passa mamman mest egentligen, men din sambo kanske tycker det känns lite tjejigt när det är han som ska gå runt med den
    Jag tycker sangria sunset är ursnygg också hade köpt den om jag haft en brun vagn, och den kanske är lite mindre tjejig!? Men gå på det du tycker är snyggast till dig såklart, och blir det en kille så lär ju inte han ta illa upp för att du har en blommig väska 

• vernia
    Frozen skrev 2010-09-30 11:30:34 följande:
    Jag har färgen Perky Perennals som inte verkar vara en 2010 färg, så väldigt glad att jag fick tag på den på blocket tillslut. Ville verkligen ha en i rosa eftersom vi vet att vi troligen får en tjej, men vagnen är grön liggdel och grå sittdel så väskan som tar upp både dessa färger förutom rosa passar utmärkt.
    Jag tycker väskan ska passa mamman mest egentligen, men din sambo kanske tycker det känns lite tjejigt när det är han som ska gå runt med den
    Jag tycker sangria sunset är ursnygg också hade köpt den om jag haft en brun vagn, och den kanske är lite mindre tjejig!? Men gå på det du tycker är snyggast till dig såklart, och blir det en kille så lär ju inte han ta illa upp för att du har en blommig väska 
    Perky Perennals är också snygg! Jo det kan nog vara så att det är min sambo som inte vill gå med skötväskan. Men nu är det ju faktiskt jag som kommer gå med den mest antagligen. Och han har sagt att jag får bestämma. Men det vore ju kul ifall han gillade den också. Vi har en marinblå vagn. ShadowWaltz är kanske lite mer diskret men jag tycker kanske inte att svart och marinblå passar särskilt bra.. Man kanske ska ta DripDrops eller DizzyDaisies som är blommiga fast i lite mera "killfärger". Det är inte lätt! Trodde aldrig jag skulle ha problem med "kill- eller tjejfärger" då jag egentligen är lite emot överdrivna genusproblem.
Svar på tråden Någon med erfarenhet av JuJuBe skötväska?