• EbbaNike

Ska jag berätta om min graviditet på intervjuven?

Ja som rubriken lyder så ska jag alltså på en jobb intervju till ett jobb som jag velat ha i 7 år!
    Jag är i vecka 13 och ska på intervjuven i veckan..

Tycker ni att jag ska berätta?

Vad skulle ni gjort?

Jag är rädd att dom kanske tar en annan sökande före mig eftersom det skulle bli krångligt att behöva skaffa en vikarie för mig precis när dom ska öppna upp nya boendet..
    (Jag vet att dom inte får säga så men dom kanske tänker i dom banorna..)

• Svar på tråden Ska jag berätta om min graviditet på intervjuven?
  • lightfish

Syns det att du är gravid? Om inte, säg inget. Man måste vara lite ego i vissa sammanhang.

• Pickeli

Nej säg inget, du är bara i vecka 13 så det kan du säkerligen lättvindigt dölja om det ens syns. Frågar dem så svarar ärligt, men säg inget.

Google it!
  • EbbaNike

Nä det syns inte så värst..jag ser mest blekfet ut.. ;)

• skånegås

Det gjorde inte jag, var i v. 14 på intervjun. Det ska ju inte spela någon roll om man är gravid eller inte och det enklaste sättet för dem att inte väga in det är ju att de inte vet om det.
    Själv väntar jag svar i slutet av veckan (går in i v. 17 imorgon) och har börjat fundera på om jag hinner börja jobba innan föräldraledigheten (om jag får det), har ju uppsägningstid också...

• Miang

Om jag vore du skulle jag vänta med att berätta tills jag får ett erbjudande. Då har de ställt in sig på att de vill ha dig och det känns säkert jobbigt för dem att börja om med rekryteringen. Då är du dessutom ärlig och döljer ingenting så de kan inte bli sura på dig efteråt.

• 78Johanna

Sverige är tyvärr inte så jämställt som vi vill få det till. Vet så många fall där tjejer som ville vara ärliga och berätta inte fick jobbet. Vet också många som inte sa något på intervjun och sedan när de berättat märkt att de inte skulle fått jobbet om de varit ärliga från början... Säg inget, du behöver inte ha dåligt samvete för det.

• madebyinferno001

Säg inget ännu, oftast vill man väl vänta till efter v20 eller Ul ändå innan man berättar för utomstående med tanke på missfallsrisk osv. Säger som Miang alltså

• EbbaNike

Tack hörrni, jag var på intervju idag och jag teg om graviditeten..
    Jag håller nog tyst fram till vecka 20...eller så. ;)

Svar på tråden Ska jag berätta om min graviditet på intervjuven?