• Anonym

kalla fötter på kvällarna?

När jag sitter o kollar på tv på kvällarna så är mina fötter iskalla,på dagarna när man är i gång så blir dom nästan FÖR varma o så sticker det i dom,vad kan det bero på....

• Svar på tråden kalla fötter på kvällarna?
  • Birgitta2

Är du barfota hemma på kvällarna, så kanske det beror på att man sänker värmen kvälls- och nattetid. När man sitter still så har man lite sämre blodcirkulation än annars. Själv MÅSTE jag ha sockar på fötterna på kvällen eftersom det är kyligare på kvällarna nu, och värden har inte satt på värmen än.

• Anki83

Det beror nog på dålig blodcirkulation, jag har nästan alltid kalla fötter (och händer) pga det.

Antingen kan du sätta på dig extra sockor eller tofflor på fötterna när du sitter still och tittar på Tv, eller så kan du göra som jag gör ibland... värm en vetekudde och lägg på fötterna, då blir dom garanterat varma efter en liten stund! Glad

• Anonym

Önskar att jag hade samma problem som du! Själv har jag det motsatta - mina fötter fullkomligt kokar på kvällarna! Känns som om jag skulle kunna ateka ägg med dem. Hemskt att gå och lägga sig med glödande fötter.

• Anonym
    Anki83 skrev 2010-09-21 16:12:45 följande:
    Det beror nog på dålig blodcirkulation, jag har nästan alltid kalla fötter (och händer) pga det.

Antingen kan du sätta på dig extra sockor eller tofflor på fötterna när du sitter still och tittar på Tv, eller så kan du göra som jag gör ibland... värm en vetekudde och lägg på fötterna, då blir dom garanterat varma efter en liten stund! Glad
    Låter bra,men var köper man vetekuddar o vad kostar dom....
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-09-21 16:32:32 följande:
    Låter bra,men var köper man vetekuddar o vad kostar dom....
    Man kan göra en själv
Svar på tråden kalla fötter på kvällarna?