• Anonym

Nån som jobbar på Apoteket?

Är det nån här som jobbar på Apoteket?

Har ni personal som enbart jobbar i kassan? Alltså som inte är utbildad farmaceut...

Är det samma bestämda klädsel på alla Apotek?

• Svar på tråden Nån som jobbar på Apoteket?
  • Anonym

För att få jobba på apotek ska man vara utbildad apotekare eller receptarie, eller är apotekare- eller receptarie student som sommarjobbar. Utan utbildning får man inte jobba på apotek.

• Anonym

Jag söker svar på frågorna i TS, inget annat.

• Anonym
    Anonym skrev 2010-09-21 15:38:22 följande:

Jag söker svar på frågorna i TS, inget annat.

Har ni personal som enbart jobbar i kassan? Alltså som inte är utbildad farmaceut...
    Nej, se inlägg 1.

Är det samma bestämda klädsel på alla Apotek?
    Ja
  • Anonym (anonym 1&3)

Jag som skrev inlägg 1 och 3 jobbar på ett apotek och är utbildad apotekare, dvs farmaceut

• Anonym (anonym 1&3)

Menar inlägg 1 och 4

• Anonym

Det kan inte stämma att man inte får jobba på Apotek om man inte är utbildad.. jag vet många som jobbar enbart i kassan och plockar varor. Och jag är en av dom - börjar på torsdag!

Tydligen ska jag ha svarta skor och svarta strumpbyxor eftersom vi måste ha svart kjol och lila tröja (som finns där). Jag hatar att använda kjol, men jag får väl stå ut med det. Vet ni om det är OK att ha tjockare strumpbyxor? Typ stickade. Eller måste det vara sånadär "genomskilniga" i nylon?

• Anonym (anonym 1&3)
    Anonym skrev 2010-09-21 15:44:19 följande:

Det kan inte stämma att man inte får jobba på Apotek om man inte är utbildad.. jag vet många som jobbar enbart i kassan och plockar varor. Och jag är en av dom - börjar på torsdag!

Tydligen ska jag ha svarta skor och svarta strumpbyxor eftersom vi måste ha svart kjol och lila tröja (som finns där). Jag hatar att använda kjol, men jag får väl stå ut med det. Vet ni om det är OK att ha tjockare strumpbyxor? Typ stickade. Eller måste det vara sånadär "genomskilniga" i nylon?

Blocka varor kan man göra men då jobbar inte om apoteket som personal utan som upplockare. Sådana personer har vi med. Men för att få jobb i kassa och i receptkassan krävs utbildning.

En lite fråga är det apoteket (apoteksbolaget ab) eller någon privat apotekt?
  • Anonym
    Anonym (anonym 1&3) skrev 2010-09-21 15:47:37 följande:
    Blocka varor kan man göra men då jobbar inte om apoteket som personal utan som upplockare. Sådana personer har vi med. Men för att få jobb i kassa och i receptkassan krävs utbildning.

En lite fråga är det apoteket (apoteksbolaget ab) eller någon privat apotekt?
    Som sagt - tydligen inte. Jag ska först och främst jobba i kassan. Dom har fler som redan jobbar som det, men dom behöver fylla upp lite mer. Det finns alltid en utbildad farmaceut ute i butiken
  • Anonym (anonym 1&3)
    Anonym skrev 2010-09-21 15:49:33 följande:
    Som sagt - tydligen inte. Jag ska först och främst jobba i kassan. Dom har fler som redan jobbar som det, men dom behöver fylla upp lite mer. Det finns alltid en utbildad farmaceut ute i butiken
    Isåfall är det inte via Apoteksbolaget du kommer att jobba utan via nåt privat.
Svar på tråden Nån som jobbar på Apoteket?