• Samsmamma

Hörni experter! Vilken fyrhjulig vagn med snurrande framhjul?

Jag har idag en Teutonia Spirit S som jag trivts med men börjar tröttna på framhjulet som alltid ställer sig på tvären... Vill byta till en fyrhjulig vagn men med snurrande framhjul.

Jag vill ha:

+ största möjliga hjul, både fram och bak
    + möjlighet att vända sittdelen eller vända styret, gärna både och
    + kunna ha liggdel till
    + ställbart styre då jag är kort!
    + gärna handbroms (alltså inte broms som sitter på styret, utan jag vill parkeringsbromsa med foten och kunna bromsa med handen i backar. Att ha bromsen på styret är också ok, men just handbroms för backar är ett stort plus)
    + lättillgänglig korg

Vad ska jag ha?

• Svar på tråden Hörni experter! Vilken fyrhjulig vagn med snurrande framhjul?
  • Samsmamma

Någon?

Har sett dessa modeller hittills:

Teutonia MIstral S
    Brio Sing

• älskarlivet81

Brio Sing tittade vi på, men den är sjukt bred och dessutom verkar inte fjädringen så bra..

Vi har Emmaljunga Nitro City, har inte alla krav du ställer, men den är kanonbra! 

• Samsmamma
    älskarlivet81 skrev 2010-09-21 18:00:42 följande:
    Brio Sing tittade vi på, men den är sjukt bred och dessutom verkar inte fjädringen så bra..

Vi har Emmaljunga Nitro City, har inte alla krav du ställer, men den är kanonbra! 
    Vad saknar den?

Vad menar du med "sjukt bred"? :) Går den inte in i bussar, hissar?
  • älskarlivet81
    Samsmamma skrev 2010-09-21 18:11:55 följande:
    Vad saknar den?

Vad menar du med "sjukt bred"? :) Går den inte in i bussar, hissar?
    Den är väl runt 65-67 cm bred om bakhjulen, Emmaljungas nitro city är 57 cm bred över bakhjulen.

Man kan inte vända styret på nitron, men man kan vända sittdelen. Finns inte handbroms, och varukorgen är si så där med, men den funkar. 
  • Samsmamma
    älskarlivet81 skrev 2010-09-21 18:14:01 följande:
    Den är väl runt 65-67 cm bred om bakhjulen, Emmaljungas nitro city är 57 cm bred över bakhjulen.

Man kan inte vända styret på nitron, men man kan vända sittdelen. Finns inte handbroms, och varukorgen är si så där med, men den funkar. 
    Ok, tack!
  • the M Bitch

Emmaljunga Ozone är min personliga favorit. Den uppfyller inte alla dina krav, men det är en härlig vagn, lätt och smidig. Samma chassi som Nitro, men med en ergonomisk sittdel, där barnet sitter jättebra. Dessutom är det mycket lättare att komma åt varukorgen på Ozone än på Nitro.

Om man ska ha Ozone till liten bebis måste man köpa en City Korg, eftersom det inte funkar att lägga en lift i en ergonomisk sittdel. 

• alskdldskjf

Vi har en Teutonia Mistral S som vi är väldigt nöjda med. Den har tyvärr ingen handbroms, men jag har iofs en 2008 och det kan ju vara så att de nyare modellerna har. Annars har den alla dina övriga "måsten".

♥♥ Molly 040605 ♥♥ Max 060510 ♥♥ Wilmer 100901 ♥♥
  • LinnH

Ja Mistral S har ju allt utom handbromsen. Vi är jättenöjda med den!

• Diana och Thea

Bugaboo Cameleon är våran favorit.

Thea & Max
  • Samsmamma
    alskdldskjf skrev 2010-09-23 08:58:00 följande:
    Vi har en Teutonia Mistral S som vi är väldigt nöjda med. Den har tyvärr ingen handbroms, men jag har iofs en 2008 och det kan ju vara så att de nyare modellerna har. Annars har den alla dina övriga "måsten".
    Tack för input, det blev en sån till slut och jag är jättenöjd! :)
Svar på tråden Hörni experter! Vilken fyrhjulig vagn med snurrande framhjul?