röda prickar och feber?
för ca 2 timmar sen så upptäckte jag att min son har röda små prickar över hela kroppen..
jag såg att han hade några på händerna först men insåg inte hur mycket det var.. på fötterna hade prickarna höjt sig, antagligen för att han hade haft strumpor på sig.. fröken på dagis sa ingenting om det här.. men jag ringde iaf 1177.. sjuksköterskan tyckte att jag skulle avvakta till i morgon och se hur han mår i morgon bitti... om han får besvär av prickarna så skulle jag badda med en fuktig handduk men om de blev vattenfyllda skulle jag ringa igen.. givetvis fick jag ringa igen om jag ville i vilket fall som helst.
nu 2 timmar efter vaknade han och var alldeles varm.. hans temp hade gått upp något... den låg på 37,8 och vanligtvis har han 36,8 när han har sovit.. och runt 37,2 när han har varit igång...
jag vet inte riktigt vad jag ska göra.. det känns för tidigt att ringa 1177 igen.. men samtidigt så vet jag ju inte vad som kommer hända under natten...
någon som har varit med om detta, eller som kan komma med något bra råd?
han ligger vaken i sin säng nu och snackar som tusan.. så slö är han inte för tillfället... men han dregglar som aldrig förr..
ska väl tillägga att han är 15 månader också.