• nillse

gå över till månadslön från timlön?

jag går just nu på timmar i ett privat företag inom vården. jag har haft ett sommarjobb här som nu har blivit längre, fram till årsskiftet. Borde jag gå över till månadslön i stället för att fortsätta gå på timmar? det rör sig om okt, nov, dec. Fördelar nackdelar?

• Svar på tråden gå över till månadslön från timlön?
  • SunnyDay

Ta reda på detta;

- Om du jobbar övertid med månadslönen, är den då betald eller bortförhandlad?

- Får du utbetald semesterersättning om du går på timmar/resp. månadslön? Sen får du fundera på hur du vill ha det, om du hellre skulle vilja ha mer pengar ut i månaden, eller senare ha betald semester att ta ut (men det förutsätter ju att du blir kvar på arbetsplatsen) Eller att du får ut all semesterersättning i en klumpsumma när du slutar.

- Sen om du orkar, kan du kolla upp andra avtal som tex. pensionsavtal som ibland kan vara bättre i en månadslönsituation, men ska du bara jobba 3 månader spelar det ju inte så stor roll =)

- Men om det bara gäller tre månader så kolla framförallt om det blir någon skillnad i pengar varje månad, och ta det alternativ som ger dig mest =)

• fiamiaria

Frågan är ju oxå hur du är anställd...
    Är du anställd på timmar eller kommer arbetsgivaren skriva om anställningsvatalet & ge dig ett vick på månadslön för den tiden?

Svar på tråden gå över till månadslön från timlön?