Hemorrojder, inkontinens och gaser!
Ja, visst är det härligt att va gravid?!
Vad jag vill få fram är, är jag helt ensam eller finns det fler?
Ja, visst är det härligt att va gravid?!
Vad jag vill få fram är, är jag helt ensam eller finns det fler?
Du är inte ensam ;) fast jag har bara det första o sista. Det sista har jag haft problem med sen vår son föddes pga stor sprickning. Ja visst känner man sig härligt fräsch ;)
Nope! Visst känner man sig sexig som gravid, haha. Som tur är har jag inte allt på samma gång. .
Man känner sig lagom fräsch när man ligger i soffan utslagen av ett migränanfall och ber sin kära sambo åka till apoteket och köpa hemorrojdsalva och suppar .
Vad skönt att höra, typ
Min rubrik var lite överdriven, har heller inte riktigt allt på samma gång, och jag kissar bara på mig när jag nyser utan att knipa om jag är kissnödig. Så det är ju bra iallfall
Alla som man träffar menar att åh, vad din mage är fin, du strålar och ser ut att må sååå bra! Gravida kvinnor är sååå fina!
Du skulle bara veta, tänker jag då.....
Ha ha så sant. Vet i fasen om jag strålar så fint. Påsar under ögonen för man springer på toa om nätterna. Sen svullna fötter o händer.
Men det som kommer ut överväger detta över allt detta som man får genomlida. Själv går jag som en gammal tant med pga ischias med.
Nu om någonsin vill man ha bekräftelse från sin make att trots detta att han älskar en för man känner sig inte så vacker i emellanåt. :)
Haha, oh vad roligt det är att läsa att andra har det likadant. Idag har jag vankat som en havande flodko pga foglossningen och häromdagen kissade jag på mig när jag nös. Sexy mama!
Jag har funderat om man skulle skriva ner saker som händer och som man tänker på under graviditeten, det kan nog vara skoj att läsa sådär i efterhand . Nu känner jag mig mest som en fet och illaluktande varelse
.
Jag skriver dagbok hur jag mår o känner mig under graviditeten. Gjorde det med sonen oxå o det är riktigt roligt att se hur man mådde under samma tid med han som man gör nu.
Vilken vecka är ni i?
Jag har hört att man kan ha hemorojd salvan för att ta bort påsarna under ögonen. Har nån testat? Tänkte att man kanske kan bli lite fräsch trots allt he he men mina förhoppningar är ju inte så stora.
Är ni med andfådda efter en liten promenad? Jag låter som jag hade sprungit en mil o låter som jag inte får nån luft. Jag kallar mig själv i bland för flodhästen.
Hej magda,
Jag är i vecka 25 nu, du då? Du kan säkert testa hemo-salvan under ögon, men jag har för mig att det gällde en salva i usa som eventuellt har en annan sammansättning. Inte säker dock!
Ja, jag känner igen mig i flodhästbeskrivningen, gå uppför trappor är värst, eller ta på sig skorna (redan!). Väntar också andra barnet och allt är mycket större och tyngre och.. MER den här gången.
Jag är i v18 o ul nästa vecka. Håller med dig om att allt är större o jobbigare denna gången. Kanske beror på att man har en till att springa efter eller flåsa efter he he.
Tror jag hoppar att testa salvan får väl sminka mig så bra det går när man beger sig ut på stan. Tur det finns cover all från makeup store. Min bästa vän för att se lite pigg ut he he.
Kul att få skriva av sig lite hur man känner sig för det är inte alltid så underbart. Men sparkarna de är UNDERBARA.
Oh äntligen har jag funnit "min" tråd!
Ni nämner en åkomma...och jag har den.. ;D
Hihi då finns det fler som känner sig som världen sexigaste under graviditeten ; )
Jag är i vecka 29 och känner mig också som en flodhäst och inte bara pga flåsandet, hehe. Men jag håller med om att sparkarna är underbara! Förutom när de träffar urinblåsan . Det känns som jag får mer och mer kontakt med den lill* därinne.
Jag ska ta tag i det där med dagbok! Det vore ju så kul att jämföra och dessutom ge till barnen när de blir stora. Jag skulle tycka att det vore hur kul som helst att veta hur mamma hade det när hon väntade mig.