• Bebis050810

Varför blir jag illamående när jag ligger ner??

Mitt illamående har kommit tillbaka de senaste veckorna. Är i vecka 33 nu.
    Jag börjar oftast må illa 5 min efter att jag lagt mig på kvällen, vad kan det bero på??
    eller så vaknar jag av ett fruktansvärt illamående!!

Tar då och då postafen på kvällen/natten och Lergigan comp på dagen.

Mår även illa på dagarna ibland. men detta illamående som kommer när jag ligger ner eller som jag vaknar av på natten är hemskt! är det vanligt?

(¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 101115 ♥ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Varför blir jag illamående när jag ligger ner??
  • saltflingan

Det är för att stora kroppspulsådern kapas av tyngden när du ligger ner. Testa att ligga på sidan istället.

• Bebis050810

Ja jag försöker att ligga så mkt som möjligt på sidan, men kudde under magen. sen ligger jag högt med huvudet, typ halvsitter o sover, har 3 kuddar under huvudet.
    men sen sparkar o bökar bebisen jättemkt på nätterna, känns jätteobehagligt att ligga på sidan oxå när bebisen sparkar, känns som man klämmer den ju.

• Bebis050810

Nån mer som känner som jag? eller har nån teori om varför det blir såhär?

• KasperSixten

en dum fråga kanske men de är inte halsbränna? Det tog ett bra tag när jag väntade sonen att fattat att jag inte både illa utan att det faktiskt var halsbränna jag hade.  Hade aldrig haft halsbränna tidigare.

• Bebis050810

nä jag mår jätteilla!! ibland får jag lov att spy för att kunna sova vidare, även göra nr 2 ibland för att slippa illamåendet.
    Kanske bara är trångt i magen med både mat och bebis?

• Linda o Danny

Ja känner likdadant! Mitt illamående kom tillbaka strax innan v 30.. Kan oxå vakna av att ja mår jätteilla, så man får stoppa fingrarna i halsen o spy lr göra nr 2 bara för o slippa de liiite.. mår även illa på morgonen, bättre efter ja ätit frukost sen..

• Tuffsan01

Är i vecka 37 och jag mår också illa, igen. Mycket för att krabaten bökar där inne och det är allmänt obehagligt och man känner sig klumpig och det trycker uppåt :/ 

• ugly betty

Du fick väl ett bra svar i första inlägget redan.. ? Vena cava syndrome kan du googla på!

• Blivande tonåringsmamma

Jag har haft samma problem! Jag mådde så jäkla illa och det gjorde nästan ont ner i bröstkorgen. Dock testade jag med tabletter mot halsbränna som heter novalucol ? Det visade sig att illamåendet berodde på halsbränna så testa det är ju alltid värt att försöka. Lycka till:)

• Bebis050810

Verkar inte helt onormalt med detta illamående sent i graviditeten o på natten.

ugly betty skrev 2010-09-22 11:34:02 följande:
    Du fick väl ett bra svar i första inlägget redan.. ? Vena cava syndrome kan du googla på!
    dessvärre står det ju mest på engelska och det fattar jag nada av....
Svar på tråden Varför blir jag illamående när jag ligger ner??