• Norlin

Vems ansvar?

I helgen var (2 av 3st) sambons barn här. Dom är hos oss varannan helg...
    Deras halvbror och en kompis var också här. alla hade gått upp på ovanvåningen. Hörde att dom började bråka om något. Men det är ju sambons barn, så jag brydde mig inte speciellt. Vilket jag ångrar nu. Han brydde sig inte speciellt. Satt och spelade på xboxen.

Jag vet, han är ingen bra pappa!!!

Efter ett tag kom halvbrorsan ner och gick hem till mamman (bor i samma by). Sen ringde mamman till sambon och frågade om hon fick komma och prata med barnen. Visst, det gick sambon med på.
    Efter ett tag kom hon och skällde ut barnen för att dom hade bråkat med sin halvbror.
    Ska tillägga att alla barnen har samma mamma!

Men varför skulle HON komma hit och skälla ut barnen? Är inte det sambon ansvar att göra det när barnen är här?! Även om det inte gälde sambons son som blev utsatt....

• Svar på tråden Vems ansvar?
  • Fotavtryck

Självklart TS har du rätt! Det är pappan som ska kliva upp från soffan o ta sitt ansvar.

Tyvärr så tänker inet karlar lika dant som vi.

Och visst är det inte ditt ansvar att tillrättavisa ÄNDRAS barn, men nu är det ju ändå så att hans barn är dina till viss del. Så jag tycker faktiskt att du kan prata med barnen.

En tanke som slog mig. Han har barn med n¨ån annan och verkar ju skita i dom. Hur tror du att det kommer bli om NI får barn tillsammans? Tro inte att han kommer bry sig mer om det!!!

• Raskask

Ja, det borde varit någon av de vuxna i huset barnen befann sig som tog tag i situationen som uppstod. Om ingen vuxen som befinner sig i närheten av barnen som gör det är det väl den vuxen som får veta om situationen som får göra det istället dock.

• Norlin
    Fotavtryck skrev 2010-09-22 09:57:42 följande:
    Självklart TS har du rätt! Det är pappan som ska kliva upp från soffan o ta sitt ansvar.

Tyvärr så tänker inet karlar lika dant som vi.

Och visst är det inte ditt ansvar att tillrättavisa ÄNDRAS barn, men nu är det ju ändå så att hans barn är dina till viss del. Så jag tycker faktiskt att du kan prata med barnen.

En tanke som slog mig. Han har barn med n¨ån annan och verkar ju skita i dom. Hur tror du att det kommer bli om NI får barn tillsammans? Tro inte att han kommer bry sig mer om det!!!
    Ja, jag ångrar faktiskt att jag inte gick upp och sa till barnen!

Vi har faktiskt två barn ihop, och det är inga problem... Visst, han kanske inte är JÄTTE aktiv med barnen, men den mista är ju ändå bara 2,5 månad och sonen är lite mer än 2 år.
  • Norlin
    Raskask skrev 2010-09-22 09:59:44 följande:
    Ja, det borde varit någon av de vuxna i huset barnen befann sig som tog tag i situationen som uppstod. Om ingen vuxen som befinner sig i närheten av barnen som gör det är det väl den vuxen som får veta om situationen som får göra det istället dock.
    Ja, tycker jag med... Men att det mest är sambons ansvar att ta hand om det, eftersom det är hans barn.
    Sambons barn som var här, är 14 och 11 år. Halvbrorsan som råkade ut för retandet är väl runt 9 år. Sen var det 14-åringens kompis också, som är jämngammal med honom.
  • Fotavtryck
    Norlin skrev 2010-09-22 10:05:02 följande:
    Ja, jag ångrar faktiskt att jag inte gick upp och sa till barnen!

Vi har faktiskt två barn ihop, och det är inga problem... Visst, han kanske inte är JÄTTE aktiv med barnen, men den mista är ju ändå bara 2,5 månad och sonen är lite mer än 2 år.
    Okej.
    Ja jag känner ju inte er familj. Men räkna inte med att han ska bli så mycket mer aktiv bara för att barnen blir äldre.
Svar på tråden Vems ansvar?