• Clea

Får barnen ersättning på BB om man vill flaskmata?

Hur funkar det när man redan innan vet att man inte kommer att amma utan flaskmata? Finns det ersättning samt flaskor på BB?

Födde senast för sex år sedan men då var det pumpning och matning med lite kopp som gällde, dvs inte ersättning eller flaska.

• Svar på tråden Får barnen ersättning på BB om man vill flaskmata?
  • puzzlet

Ersättning finns, vet inte om dom har flaskor!

• Philippa

Ta med dig egen ersättning.

• ELLEoClara

Japp, det finns om du bestämt dig att inte amma.

Om du är tveksamm hur du vill göra eller vill amma + flaskmata, får du kopp mata på bb för att  inte störa ev ammning. 

• daisies

Vi fick ersättning det första dygnet för att hjälpa upp, dottern blev inte riktigt mätt på råmjölken. Dock fick vi mata med en sorts sked som de har, någon flaska fanns det inte att tillgå.

• pefa

Här i Östersund fick man ersättning, det var bara att ringa på personalen så fixade de iordning. De hade även flaskor men vi hade med oss egna, lika bra att bebisen får vänja sig vid den flaska de ska äta ur sen resonerade jag.
    Gissar att det är lika på andra sjukhus! 

• Trulis78

På Huddinge sjukhus hade det både ersättning och flaskor men man kunde om man ville ha med sig egna grejor istället.

• Wish I was a Kellogs Cornflake

Ta med dig egen ersättning och flaska, när jag födde tidigare i år så vägrade de ge ersättning till min dotter - fast jag hade tagit piller för att stoppa mjölkproduktionen. Man vet aldrig vilka amningsfanatiker som springer omkring där.

• MrsEnglund

Ja...man får se upp med amningsfanatiker, det finns gott om dem. Själv försökte jag ju amma, så sonen var utan mat innan vi kom hem och började ge ersättning.

• snappi81

Här fick vi inte nån flaska att mata med, jag ville amma men lillen va för svag för att suga. Fick mata lite med kopp och pumpa ur det jag kunde och mata på samma sätt.

Linus 070808 Lucas 090707
  • PVeraB
    Wish I was a Kellogs Cornflake skrev 2010-09-22 11:55:54 följande:
    Ta med dig egen ersättning och flaska, när jag födde tidigare i år så vägrade de ge ersättning till min dotter - fast jag hade tagit piller för att stoppa mjölkproduktionen. Man vet aldrig vilka amningsfanatiker som springer omkring där.
    seriöst?
    Det låter ju väldigt vårdslöst av personalen som jobbar. Vad tänkte de att ert barn skulle svälta?
  • Ogi

Vi fick både ersättning och flaskor på BB när vi väl sa ifrån om att vi inte ville försöka amma mer. Det bästa är kanske att ringa och höra med det BB som du valt? 

• Pernilla75

Jag fick ersättning till min son men ingen flaska utan en liten plastkopp för att inte förstöra amningsförsöken.

Breast cancer is a bitch, but so am I. (Diagnosed 2004)
  • Mary Jo

Jag fick ersättning till min dotter. Först försökte dom mata med kopp men efter ett tag introducerade vi flaskan eftersom att amningen inte funkade. Dom flesta tjatade på mig om amningen och att jag skulle pumpa men till slut kom det en barnmorska som gav ersättning på flaska

Stå på dig bara!:)

• Clea

Tack för alla svar!
    Jag tar med både flaskor och ersättning för att vara på den säkra sidan.
    Även om man är bestämd att inte amma är det ju inte säkert att man orkar stå emot ev amningsiver från personal efter en förlossning med allt vad det innebär.

• nelli08

Ersättning finns nog, men tyvärr så vill de inte att man ska använda det..iallafall inte i Blekinge..

• nelli08

Ta med egen ersättning, det hade jag gjort ifall att...

Svar på tråden Får barnen ersättning på BB om man vill flaskmata?