• Anonym (igen)

måste starta en tråd till hotande missfall

Var som sagt va inne igår pga att jag hade en blödning i går morse.
    det kom inte alls mkt (klarade mig med en binda på hela dagen)  men det var blod/grus i urinet när jag kissade. ja så där som urinet kan se ut när man har mens.
    Jag åkte till akut gyn där gjorde de ett vul, hon sa att jag hade hotande missfall och att detta inte skulle klara sig, jag hade blödit för mkt. Jag skulle vänta i en eller två veckor.
    Vet inte om hon såg blodansamlingar där inne för det har ju inte kommit ut värst mkt?
    Idag har det bara kommit lite brunt i bindan inte alls mkt hade klarat mig utan trosskydd.
    Jag är ledsen såklart och har accepterat att det blir ett missfall men nu är jag så jävla förbannad.
    Ska jag gå runt och vänta i en två veckor, vänta på en störtblödning?
    Varför kunde de inte ge mig en tablett så att jag är säker på att allt kommer ut.
    Jag är nu i vecka sex.
    Vill inte ligga här och vänta på att allt ska komma ut, då är det bättre att jag får något som gör att det kommer istället.
    Inga återbesök skulle jag göra heller.
    Är det såhär det går till?

• Svar på tråden måste starta en tråd till hotande missfall
  • Anonym (undrar också)

Undrar precis samma sak! Är i v.6+3, fick plötslig magvärk igår som höll i sig en halvtimme max. Sen kom det rent blod inte så mycket , som under en vanlig mens. Idag har jag inte ont alls och blöder ingenting. Jag har blivit tillsagd att avvakta och om jag får jätteont eller en långvarig blödning ska jag ringa igen.

Jag fick ett MA med min första graviditet i v. 10. Då började jag blöda lite och fick göra et VUL. Sen fick jag göra som jag ville, antingen beställa tid till skrapning eller vänta tills allt kom ut av sig själv. Jag valde skrapning, för jag ville inte gå och vänta bara.

• Anonym (jobbigt-jag vet)

Hej. Beklagar verkligen ditt missfall!
    När man är så "tidigt" gravid är det bättre att kroppen tar hand om det själv, och det brukar funka bra. Förstår att det är tufft att gå och vänta, men vill ju vara komma förbi det, men det är nog det bästa.
    Om man gör VUL när man blöder kan man se om livmodertappen är stängd eller inte, är den inte det vet man att graviditeten kommer sluta i missfall. Kanske var det det de såg hos dig. Kunde de se så bra ändå så är det nog på G, hoppas för din skull att det inte ska ta så lång tid innan det kommer igång.

• Anonym (igen)

Jag pratade med barnmorskan igår igen hon ringde upp mig.
    Hon sa att hon hade varit otydlig mot mig och missat information. Jag har hotande missfall men det var för tidigt än att säga om detta skulle sluta i missfall, eller om det är utomkvedshavandeskap eller om det finns en chans att det finns ett foster på min andra sida av livmodern, det vill säga att jag har en livmoder som är hjärtformad har en vägg i mellan så jag har två sidor.
    Enligt mina beräkningar så är jag i vecka 5+3 alltså så om allt skulle stå rätt till så skulle de natuligtvis kunna se mkt mer än vad de har sett tycker jag.
    Jag blöder sparsamt, mest vid när jag gör nr 2 och igår när jag gjorde nr 1.
    Känns som dova mensvärkar också. Jag tycker mig tappat alla gravsymtomer.
    När jag ligger i sängen så känns det ingenting ingen smärta alls.
    Mina förhoppningar att detta ska gå vägen finns inte men nu vill jag ta nya försök istället.
    Ska in på återbesök om tre veckor igen. Hon sa ingenting om detta när jag var inne i förrgår. Huvudvärk hade jag som bara attans innan blödningen i förrgår det släppte lite grann senare på kvällen, men igår kväll började huvudvärken igen och jag tyckte att brösten börja känna sig lite mer tyngre och att fötterna åter igen blivit lite kalla.
    Men det kanske är hormonerna som är på väg ut ur kroppen?

Svar på tråden måste starta en tråd till hotande missfall