• Tofsmossan

Kläder för överviktiga barn

Hej!
    Var får ni förälödrar till överviktiga barn tag på passande kläder till era barn? I dessa Slim Fit tider så är jeans uteslutna för min mulliga dotter exempelvis. Vilka kläder saknar ni?

• Svar på tråden Kläder för överviktiga barn
  • JennyS

Absolut jeans.
    Vi håller just nu på att får våran "runda" 7-åring att tappa i vikt, men även nu när hon har gått ned så är hennes problem är att hon dessutom har hög midja, vilket gör att det är så himla svårt att hitta jeans som inte glider ner.

Jag har köpt Machesterbyxor på Pop som hon tyckte såg okey ut som är mjuka i resåren som passar både till min smala son och till dottern.

• Dr Mupp

Nu är hon inte överviktig längre. Men på den gamla goda tiden då hon var det så hade hon mest mjukisbyxor. Framförallt Lindex Velourbyxor. From storlek 122-128 finns ju D-storlekar för barn så när det kommer upp i den storleken så är jeansproblemet löst.

Idag är hon normalviktig men ligger strax under gränsen till övervikt. till henne är kläder inga problem. Jeans gillar vi Pop regular och loose fit. Dessa sitter bra och snyggt på henne.

If you cut the wings of a fly, Does it become a walk?
  • Mollyland

Hur gammal är din dotter?
    Hängslebyxor borde ju funka. Men också de här jeansleggingsen är ju töjbara och sköna. Plus moderna.

• Tofsmossan

Min dotter är 8 1/2 år och börjar få upp intresset för moderiktiga kläder. Hon vill ju se ut som alla andra i hennes klass. Problemet är bara att slim fit jeans och T-shirsta med balla tryck från H&M inte sitter fint på henne. Jeansleggingsen är också för små i midjan. Aletrantivet är att köpa mkt större men då får man ju vika upp dem hur mycket som helst och inte helelr dte blir snyggt. Helst vill jag undvika "tältmodeller" utan drömmer om vanliga kläder i bredare storlekar.. Någon som har hittat det?

• Dr Mupp
    Tofsmossan skrev 2010-10-04 12:33:46 följande:
    Min dotter är 8 1/2 år och börjar få upp intresset för moderiktiga kläder. Hon vill ju se ut som alla andra i hennes klass. Problemet är bara att slim fit jeans och T-shirsta med balla tryck från H&M inte sitter fint på henne. Jeansleggingsen är också för små i midjan. Aletrantivet är att köpa mkt större men då får man ju vika upp dem hur mycket som helst och inte helelr dte blir snyggt. Helst vill jag undvika "tältmodeller" utan drömmer om vanliga kläder i bredare storlekar.. Någon som har hittat det?
    Kan hon ha D-storlekarna på jeans?
    Hm har tex slimfit byxor i extra bred modell för 99 kr, de borde kunna passa.

T-shirts finns i mer lediga modeller med coola tryck. titta på killsidan, där finns ett stort utbud av vanlga T-shirts med tuffa tryck och bra bred. Tunikor brukar sitta bar likaså Hood-tröjor. 
    If you cut the wings of a fly, Does it become a walk?
Svar på tråden Kläder för överviktiga barn