• Halländsk glad tjej

Hjälp!! Efterlyser en bra flaska som inte rinner för snabbt!!!

Har en dotter på 4 veckor som jag ger bröstmjölk på flaska emellanåt men flaskorna rinner så snabbt. Ngn med bra förslag. Har redan testat Mam, Avent, esska och Dr Browns...

Hoppas ngn kan hjälpa mig. TACK!!

• Svar på tråden Hjälp!! Efterlyser en bra flaska som inte rinner för snabbt!!!
  • Faile

Nuk tyckte jag var bra. Där reglerar man rinnandet ju hårdare man drar åt toppen.

Sluta jiddra, börja trolla!
  • Ammi84

Men det är ju inte flaskorna som det är fel på---du måste ha en napp som passar henne. Finns flasknappar för spädbarn. Sedan ändrar man nappen ju äldre de blir. Finns i alla babybutiker samt även i vissa mataffärer så som Coop, Willys m.m.

• Halländsk glad tjej

Jag har nappar som är för nyfödda. De är tydligen alltid för nyfödda nuförtiden på de små flaskorna...

• MammanZ

Testa en napp med mindre hål i till en av de flaskor du redan har. Vet att Dr Brown har nappar i storlek 0, för förtidigt födda. Fanns på samma ställe där vi köpte själva flaskorna och sedan större nappar (i vårt fall Barnens Hus) Alla flaskor kommer väl med storlek 1, så testa en med mindre hål, och dra åt toppen ordentligt

• Halländsk glad tjej

Tack för tipsen. Ska testa Nuk. Sen vet jag inte vad jag gör om den inte funkar...

• Mama Mia

Vi har haft Avent till vår skrutt, hon fick också bröstmjölk på flaska i början.
    Vilken storlek har du på nappen på den? Har för mig att det var nr 2 som var med när vi köpte, men att vi sen köpte nr 1. Har svårt att förstå hur det annars kan rinna för snabbt i den eftersom hålen är pyttesmå, bara antalet hål som varierar. Nr 1 har alltså bara 1 hål och det kommer ju nästan ingenting tycker jag...

• yes79

Vi har använt Medelas flaskor med napp strl S, men vet inte alls hur den fungerar i jämförelse med någon annan än MAM flaskan, MAMs napp strl 1 rann alldeles för fort för vår dotter, först nu vid 6 månader som hon kan använda den flaskan. Men som någon skrev, man kan säkert testa olika dinappar i de flaskor du redan har!

• joanna21

Jag gillar tommee tippee flaskorna..:)

Svar på tråden Hjälp!! Efterlyser en bra flaska som inte rinner för snabbt!!!