• Amanda11

Läcker fostervatten i v34?

Jag läcker troligen fostervatten, ska göra en koll hos en doktor imorgon!
    Är det någon som har vart med om detta? Vad kan hända om det är så att
    de är fostervatten? Skulle vara skönt att veta vad jag har att vänta mig!

• Svar på tråden Läcker fostervatten i v34?
  • redneck girl

har aldrig läckt.men du är ju iaf i v34,så det går säkert perfekt om de sätter igång dig.

• Amanda11

Oj, så de kan finnas en chans att det blir igångsättning??

• Pandamamma79

Jag är i vecka 34 nu och i morse så kom det en pöl i trosan. Har hört att man kan ha mer vattniga flytningar i slutet av graviditeten.
    Tänkte avvakta...HUR HAR DET GÅTT FÖR DIG??

• Amanda11
    Pandamamma79 skrev 2010-10-01 08:48:29 följande:
    Jag är i vecka 34 nu och i morse så kom det en pöl i trosan. Har hört att man kan ha mer vattniga flytningar i slutet av graviditeten.
    Tänkte avvakta...HUR HAR DET GÅTT FÖR DIG??
    Jag berättade för min barnmorska och hon bokade tid i Falun (bor i Ludvika) dagen efter. På henne verkade det vara rätt allvarligt om det skulle vara så att jag läckte. Det hade kommit nästan varje natt i 3 veckor innan jag berättade för henne. När jag väl kom till Falun fick jag göra en gyn-undersökning och de tog totalt 5 min, dem ställde inga frågor eller nånting. Utan det var inge speciellt sa dem sen fick jag åka hem igen. Det konstiga är att jag känner folk som blir igångsatta när de läcker fostervatten för annars tror jag det kan var skadligt för barnet. Men enligt dem i Falun var de ju inge farligt alls (jag kan fan inte förstå hur dom kunde se att det inte var fostervatten eftersom det bara kommer på natten, och skulle det vara ett litet hål någonstans, hur ska dem kunna se de genom fittan?) Jag tyckte iallafall att dem inte tog mej på allvar, man känner ju om det är piss eller inte ellerhur?  Men jag ska ringa till barnmorskan och ta ett test på det som kommer ut, om det är fostervatten eller inte. Skulle ju vara sjukt jävla jobbigt om dem i Falun inte tog mej på allvar sen var det fostervatten ändå. Barnet kan ju bli drabbat!! Jag går in i v36 imorgon..
  • Pandamamma79

Jag var inne på förlossningen idag och de gjorde en väldigt grundlig undersökning på mig. Först gjorde de en ctg-undersökning som tog ca 20 min. Sen en gynekologundersökning där det inte kom något vatten fastän jag skulle hosta det mesta jag kunde. Sen ett ultraljud. På ultraljudet kunde man se att livmodertappsöppningen inte var öppen och alltså inte läckte något fostervatten. Allt såg bra ut och jag undrade vad det då är för vattnig flytning som kommer ut. Hon sa bara att kroppen innehåller så mycket östrogen nu i slutet så att vattniga flytningar är inget ovanligt.
    Måste säga att jag blev väldigt imponerad över att de kollade så noga på allt!!

Det är ju just det där med igångsättning som gör att det är så viktigt att de kollar igenom allt väldigt noga. Vad konstigt. Du kanske kom till fel ställe. Fast igen så var det ju din BM som bokade.
    Jag ringde direkt till förlossningen och frågade om råd. Då sa hon att jag skulle bege mig till specialförlossningen direkt för en undersökning. Kanske att du kan göra något liknande??

• Amanda11

Jasså, men jag känner när det kommer, alltså det rinner ner och jag kan känna det väldigt tydligt. Jag ringde till förlossningen då sa hon att om det var i så små mängder som det var för mig så var det ingen fara än sålänge. Hon sa att jag skulle prata med min BM och höra hur jag skulle göra. Det vanligaste är ju att man få ha en binda på sig som man sen tar med sig till specialförlossningen (det var där jag var på undersökning). Sen kollar dem ph-värdet eller hur det var och sen vet dom om det är flytning eller fostervatten. Men jag ska till BM om 3 dagar så jag får väl höra med henne igen.. Typiskt.. Men skönt att dem var så noga med dej! =)

• Pandamamma79

Ok, jag hoppas att det inte är någon fara för dig. De har ju sagt hela tiden att det är kvinnan som känner bäst när nånting inte är som det brukar...men när man då för en gång skull känner nått märkligt så är det ingen som tror en. (detta stämmer inte in på mig men jag tycker att allt för ofta så blir folk inte trodda och får inte riktigt den uppmärksamhet eller hjälp de förtjänar i graviditeten)

Den här sista tiden har verkligen varit den tiden jag har mest besvär, ont i fötter och ben, foglossning, ishias, trött, dock tycker jag verkligen att det är värt det och önskar att tiden kunde gå ännu snabbare!!

Vad skönt för dig att du är så nära nu, spännande!! Lycka till!  Baby

Svar på tråden Läcker fostervatten i v34?