• Anonym (Vill ha hjälp)

Har du gått på familjerådgivning i Malmö?

Hej!

Jag och min dotter pappa går på familjerådgivning i Malmö (genom Malmö stad). Jag vet inte om jag är riktigt nöjd och undrar om det är andra som har erfarenhet därifrån. Om du är nöjd, vilken rådgivare går du/ni till, och kan du berätta lite om hur ert arbete fungerar?

Jag tycker att vi bara får sitta och prata, får inte så konkreta råd eller någon plan för hur vi ska gå vidare. Hur ska det vara egentligen. Du som har gått i en annan ort får så klart också gärna komma med synpunkter på hur et kan vara.

Tacksam för alla svar!  

• Svar på tråden Har du gått på familjerådgivning i Malmö?
  • Anonym (vartit där)

inget vidare ställe om jag får säga mitt... beror på vad man vill ha hjälp med åxå typ=(

• Anonym (Vill ha hjälp)

Vad ville Du/ni ha hjälp med då? Och varför upplevde du det inte som bra?

Vi vill ha hjälp att få en bättre kommunikation eftersom v i har ständiga konflikter. 

• Anonym (Vill ha hjälp)

Fler som har varit där?

• Anonym (Vill ha hjälp)

Om någon varit hos någon bra rådgivare där (eller på annan mottagning i Malmö). Vad hette han eller hon?

• Anonym (Vill ha hjälp)

Puffar igen, vill verkligen ha några svar...

• Anonym (Vill ha hjälp)

Å puff igen, någon gång ska väl någon svara...

• Anonym (vartit där)

ja jag kommer ibnte ihåg vad hon hette men hela avsluta med jag lämnade han å tog barnen

• Anonym (Vill ha hjälp)

Okej. Låter ju inte som att det gick så bra då... Någon mer?

• Anonym (Vill ha hjälp)

Ingen mer?

• ErikL
    Familjerådgivningen i Malmö är bra.
    Jag och min fru hade problem med ett ojämlikt förhållande, alltså där den ena partnerns åsikter vägde mycket tyngre än den andres vid beslut. Jag kände att min fru alltid gjorde som jag sa, vilket hon inte gjort tidigare. Hon hade förändrats och det gjorde mig orolig för vad som hände med henne, vad som hände med oss, varför brydde hon sig inte längre?
    Detta fick vi mycket bra hjälp med att reda ut då vi gick till familjerådgivningen  (som kommunen enligt lag är skyldig att tillhandahålla)  i Malmö. 
    Kostnaden är som ett vanligt besök till vårdcentralen, så man blir inte ruinerad. 
    Samtalen tar cirka en timme och det behövs oftast fem eller färre samtal, så det är inte mycket tid att lägga ner för att rädda en relation!
    Mitt råd till alla som tycker något inte fungerar i deras relation är att ta kontakt med familjerådgivningen, om de inte kan hjälpa er så är det bara några futtiga timmar ni lagt ner på att rädda kärleken i er relation, och det är den väl värd?
  • Madrid
    ErikL skrev 2014-10-17 15:04:19 följande:

Familjerådgivningen i Malmö är bra.

Jag och min fru hade problem med ett ojämlikt förhållande, alltså där den ena partnerns åsikter vägde mycket tyngre än den andres vid beslut. Jag kände att min fru alltid gjorde som jag sa, vilket hon inte gjort tidigare. Hon hade förändrats och det gjorde mig orolig för vad som hände med henne, vad som hände med oss, varför brydde hon sig inte längre?

Detta fick vi mycket bra hjälp med att reda ut då vi gick till familjerådgivningen  (som kommunen enligt lag är skyldig att tillhandahålla)  i Malmö. 

Kostnaden är som ett vanligt besök till vårdcentralen, så man blir inte ruinerad. 

Samtalen tar cirka en timme och det behövs oftast fem eller färre samtal, så det är inte mycket tid att lägga ner för att rädda en relation!

Mitt råd till alla som tycker något inte fungerar i deras relation är att ta kontakt med familjerådgivningen, om de inte kan hjälpa er så är det bara några futtiga timmar ni lagt ner på att rädda kärleken i er relation, och det är den väl värd?

Erik vem gick ni till? Vi behöver en bra terapeut i malmö.
Svar på tråden Har du gått på familjerådgivning i Malmö?