• Svea88

Amma med silikonbröst

Hej!
    Tänkte kolla om det finns någon som ammar/har ammat som har silikonbröst och vill hjälpa mig med lite frågor. Dels så undrar jag om allt funkar som det ska? Ingen strul pga av silikonet? Även om ni som ammat klart har märkt någon stor förändring, form och storlek, på brösten? 

Frågade innan jag opererade mig om jag skulle kunna amma och det skulle självklart gå bra..men kanske att det kan påverka på nå vis ändå. Ska tillägga att jag har gelehallon bakom muskeln.

• Svar på tråden Amma med silikonbröst
  • Mållgan

har samma som du men har bf i nov så jag kan inte tala ur egen erfarenhet än.. Bästa väninnan har samma typ av inlägg och har en femveckors, funkar bra. Hon har inte riktigt tillräckligt med mjölk och får ge ersättning också ibland, men om det beror på inläggen eller ej kan man ju egentligen aldrig veta..
    Form och storlek kan jag allstå inte säga nåt om än eftersom hon fortfarande ammar.
    Syrran hade inlägg med tvåan med valde att inte amma alls, och många säger ju att det är graviditeten i sig som ändrar brösten, inte bara amningen.
    Hennes bröst blev mjukare och "naturligare" efter graviditeten, annars lika fina. =)

• MyDream

Jag har inte haft några problem att amma mina två barn.
    Mina ligger framför muskeln och snittet sitter i bröstvårtan.
    Brösten ser ut precis som dom gjorde innan jag fick barn så jag klagar inte Glad

• Hannah74

Jag har som du och det har gått alldeles utmärkt att amma, nästan bättre och enklare än för andra:)

Enda jobbiga jag tyckte, och det är bara en hobbyanalys, är att jag läckte och sprutade otroligt mkt i början. Tror implantatet tryckte på på nåt sätt;)

Nu har jag nyss slutat amma efter sammanlagt 2 o ett halvt år. Och de är finare än någonsin, ser naturligare ut nu.

• Svea88

Tack snälla ni för svaren.
    Som sagt så sägs det att brösten kan ändra form av själva gravidteten, vilket jag har märkt av en aning iaf. De är inte lika runda längre utan mer naturligare. Så får vi se sen hur de kommer se ut efter amning. Skönt att höra att det är några som inte blivit missnöjda. Man har ju iaf kostat på brösten en visst antal kronor.

Nu hoppas jag att våran lilla trollunge kommer snart. Har bf den 1 oktober. Sen håller jag tummarna att amningen funkar som den ska. Är ju inte alltid den gör det heller tyvärr, med eller utan silikon.

Ha en bra helg!

• färnik

Jag har flera vänner med silikon i brösten, och ammningen har fungerat för samtliga, så jag hoppas det ska gå bra för dig också!

• Iduns

jag hade tänkt att amma men fick sen veta att gelehallonimplantatet PIP som numera är förbjudet i Sverige har ett innehåll som  inte är det bästa(inte superfarligt men inte hälsosamt) och jag fick order av min kirurg att under inga som helst omständigheter amma då detta överförs till barnet och dom har inga erfarenheter om det är ofarligt. Men jag vågar inte ens vhansa=( vilket är tråkigt, enda posetiva är att jag 6 månader efter BF kommer att få nya implantat utan kostnad utav min klinik.

Väldigt tråkigt men jag vågar inte utsätta mitt barn för något som kan vara giftigt för mitt barn..

Är det andra här med PIP som fått annan information??

• IdiotPrayer
    Hannah74 skrev 2010-09-22 16:32:30 följande:
    Jag har som du och det har gått alldeles utmärkt att amma, nästan bättre och enklare än för andra:)

Enda jobbiga jag tyckte, och det är bara en hobbyanalys, är att jag läckte och sprutade otroligt mkt i början. Tror implantatet tryckte på på nåt sätt;)

Nu har jag nyss slutat amma efter sammanlagt 2 o ett halvt år. Och de är finare än någonsin, ser naturligare ut nu.
    jag har inga inlägg och amningen funkade perfekt,tror inte inlägg påverkar så. Och MINA tuttar va som fontäner i början efter mjölken runnit till,så nej,tror inte inlggen "trycker på"...;)
  • Mamma201010
    Iduns skrev 2010-10-16 12:02:47 följande:
    jag hade tänkt att amma men fick sen veta att gelehallonimplantatet PIP som numera är förbjudet i Sverige har ett innehåll som  inte är det bästa(inte superfarligt men inte hälsosamt) och jag fick order av min kirurg att under inga som helst omständigheter amma då detta överförs till barnet och dom har inga erfarenheter om det är ofarligt. Men jag vågar inte ens vhansa=( vilket är tråkigt, enda posetiva är att jag 6 månader efter BF kommer att få nya implantat utan kostnad utav min klinik.

Väldigt tråkigt men jag vågar inte utsätta mitt barn för något som kan vara giftigt för mitt barn..

Vad är PIP? Är det märket på implantaten eller?
    Är det pga detta du ska få byta ut dem?
    Vill inte sno TS tråd, så du får svara i gb eller meddelande om du vill!:)
  • Hannah74

Fast mina var så i de 11 månader jag ammade även om de lugnade sej lite efter ett tag;)

Hehe. Sa ju att det var en hobbyanalys:)

• Taryn

Inga problem har heller. Ammning funkar finfint o bebis mar bra,  ingen skillnad i utseende pa brosten heller.

• Svea88
    Iduns skrev 2010-10-16 12:02:47 följande:

Ringde upp stället där jag opererade mina bröst. Där sa de att det inte skulle vara några problem att amma med dessa implantat. Ska dock dit för dom ville klämma och känna lite så att de känner kanterna på implantatet. För att vara säker på att de är hela. Väljer att lita på dom.
  • Iduns

Jo jag har också varit på min klinik men jag har fått ett "felaktigt" par tyvärr.. vilket innebär att jag får en gratis operation. och med tanke på att jag inte vill operera mig under graviditeten får det vänta tills om ett år.
    Alltså amningen funkar säkert jättebra, men det är ett okänt ämne i dessa implantat som inte är godkänt och som kan vara skadligt för barnet om man ammar h*n därmed så vill dom inte rekomendera det...

• st elmos fire

Har alltid undrat detta också. Men om man lagt ut så många tusenlappar på brösten vill man riskera att sabba dem under amning? Jag menar bristningar osv... Hänger mer?

• Svea88
    st elmos fire skrev 2010-12-02 21:44:53 följande:
    Har alltid undrat detta också. Men om man lagt ut så många tusenlappar på brösten vill man riskera att sabba dem under amning? Jag menar bristningar osv... Hänger mer?
    Jag "riskerar" lätt mina tuttar för min dotter. Fine, det är skittråkigt om dom inte blir sig lik. Men jag fixade mina för att jag ville ha större och dom kommer inte precis krympa. Har hört några sagt att dom ser mer naturligare efteråt så det är väl bara ett plus isf.
  • st elmos fire

Självklart förespråkar jag amning, jag undrar bara varför man inte gör en bröstförstoring när man är färdig med barn? I'm not judging...

• Iduns

Jag ville inte ha barn först eller iaf inte förens närmare 30, men så blev jag gravid trots att jag åt p-piller och valde att behålla=)
    Och inte riktigt så att jag planerade tat välja ett implantat som senare blev förbjudet=)
    Kommer att byta ut mina implantat efter jag fått mitt pyre så jag i framtiden kan amma framtida barn=)

Svar på tråden Amma med silikonbröst