• MissMika

Stickande känsla i huden som sockerdricka

Längst upp på magen på vänstra sidan så kan det helt plötsligt börja stickas som om det kröp myror. Eller som en känsla av sockerdricka, som när en kroppsdel somnar, typ som det kan kännas i fötterna. Fast detta sitter då längst upp på magen på vänstra sidan. Det är som att huden domnar bort där och samtidigt känns öm.

Känner någon igen detta? Funderar på vad det kan vara/bero på? Kan inte tänka mig att det är nåt farligt, för det gör liksom inte ont. Det är (stundvis) obehagligt och irriterande. Kan det hänga ihop med att andra kroppsdelar kan dömna bort nu i tredje trimestern?
    Jag måste höra om det finns någon annan som upplever denna konstiga känslan som jag känner av så gott som varje dag...?

Tobbe hade rätt
  • Svar på tråden Stickande känsla i huden som sockerdricka
  • Gunnell

Jag har det lite liknande, men på min högra sida! Det gör riktigt ont till och från. Kan knappt nudda huden. Jag tror mig ha hört att det kan vara nerver i kläm, inget farligt alltså. Men jag är inte säker, man hör ju och läser så mkt :) Ska till bm imorgon och tänkte fråga då. 

• Skarpa

Jag tror också det kan vara nerver som kläms. När jag väntade vår dotter tappade jag känseln helt på ett område strax ovanför naveln, vilket berodde på att nerverna påverkades av att magen vuxit så mycket. Känseln kom tillbaka rätt snabbt efter förlossningen, dock.

Prata med din BM om du känner dig orolig ändå

• MissMika

Tack för era svar!

Jag misstänkte att det kunde vara något sådant som nerver som kommit i kläm. Det gör inte så ont på mig att jag blir orolig, även om jag kan bli regält öm på just den punkten ibland. Kan ju ta upp det med BM nästa vecka när jag ska dit.

Tack än en gång! Glad

Tobbe hade rätt <3
Svar på tråden Stickande känsla i huden som sockerdricka