• eleja

iPhone-app för barn

Hej

Min lilla tjej är tokig i telefoner och nu har jag äntligen hittat ett sätt att utnyttja det ;-P

Hittade en app på app-store som heter Bondgården som hon kan sitta och peka på djur som låter med. Sjukt bra i bilen eller så.

Är det någon som har tips på några andra roliga spel eller appar för barn? 

• Svar på tråden iPhone-app för barn
  • Cs mamma

Det finns ett som heter Coloring som är gratis som är likt IKEAs pekskärmar  med målning. Min dotter älskar det

R.I.P Moffa! SMS:a BESEGRA 3697 till 72988 för att skänka 50 kr till Cancerfonden till hans minne
  • lia76

Memory, Bubble explode, tom cat, angry birds

Dock är dte bara vår 4 åring som får använda Iphone, inte vår 2 åring.
    Är lite rädd om en telefon som kostar drygt 6000  

(=
  • eleja

Toppen, ska genast kolla.

d

Lia: Min tjej har i alla fall äntligen slutat bita och slemma på telefonen, så då tycker jag att det går ganska bra Glad

Jag har provat bubble explode, men det var nästan så att jag själv tyckte det var svårt, tror inte hon klarar det än.
    Zoo är nog också för klurigt även om hon älskar djur och att låta som dem.

Jag gillar coloring, ska hem och testa om hon klarar av det direkt! Hon är inne i en period då hon försöker lära sig färger, men än så länge är allting "rosa". Skrattande

• lia76
    eleja skrev 2010-09-23 09:53:55 följande:
    Toppen, ska genast kolla.

d

Lia: Min tjej har i alla fall äntligen slutat bita och slemma på telefonen, så då tycker jag att det går ganska bra Glad

Jag har provat bubble explode, men det var nästan så att jag själv tyckte det var svårt, tror inte hon klarar det än.
    Zoo är nog också för klurigt även om hon älskar djur och att låta som dem.

Jag gillar coloring, ska hem och testa om hon klarar av det direkt! Hon är inne i en period då hon försöker lära sig färger, men än så länge är allting "rosa". Skrattande
    Jo, men här hemma ska de kasta allt i golvet :-P

Bubble Explode kan du ta valet "relaxe mode", då kommer det bubblor hela tiden. Äldsta dottern älskar att trycka på dem så det smäller... Gärna med lite högt ljud också så det låter ordentligt  
    (=
  • eleja
    lia76 skrev 2010-09-24 20:56:21 följande:
    Jo, men här hemma ska de kasta allt i golvet :-P

Bubble Explode kan du ta valet "relaxe mode", då kommer det bubblor hela tiden. Äldsta dottern älskar att trycka på dem så det smäller... Gärna med lite högt ljud också så det låter ordentligt  
    Ja, det var ju smart. Då funkar det ju prima, det gillade hon.

Men usch för högt ljud, de appar som körs mest håller jag på att bli galen av.
    Får jag höra ett mer djurläte....  Skrikandes
    Och jag testade Tom cat, men det är ju verkligen outhärdligt för en själv efter ett tag.

Annars gick coloring hem ett tag, men jag ska prova igen när hon blir lite äldre och kan göra det "fint".
  • eleja
    framsteg skrev 2010-09-25 23:03:26 följande:
    Har inte själv iphone men hittade detta igår när jag sökte på annat, kanske nåt tips där?
    www.mama.nu/blogg/karin-jihde-blogg/2010/03/0.../
    Absolut.
    Filmklipp, som de tipsar om i bloggen, är kanon. Vi har laddat ner Pingu-filmer i iPoden som går varma i bilen.
Svar på tråden iPhone-app för barn