• Lovely L

Badhus med bebis som är förkyld...?

Hej!

Har en liten på snart tio månader som är förkyld och rosslig. Imorgon är det tänkt att vi i mammagruppen ska gå på badhus med barnen och vara i barnpoolen. Där är det iofs 30 grader men vad är det som gäller när de är förkylda, ska man hålla sig borta från sånt här då eller är det ok?

//L

• Svar på tråden Badhus med bebis som är förkyld...?
  • lia76

Gå efter allmäntillståndet.

Är barnet bara snorig/rosslig och inte trött och har feber så kan ni gå till badhuset.

Dock så har jag fått veta att slemhinnorna kan vara uppsvällda o bad kan då förvärra.

(=
  • Lovely L

Nej, alltså han är hur pigg och kry som helst och har ingen feber alls. Ska kolla om det är lika imorgon då så kanske vi går. Tycker det skulle vara synd om vi missade det men om han är dålig så ska vi självklart inte gå.

• Slaria

Jag gick på babysim när min son var 4 månader och allmänt rossling och hade lite hosta. Han hade då ingen feber och var i övrigt precis som vanligt. Så jag tycker absolut att ni ska gå, men var beredd på att han kan bli gnällig efteråt eftersom de kan irritera i slemhinnorna och i bihålorna, hans förkylning kan även bli värre. Vår son klarade sig dock bra, var bara gnällig och trött.

• HelenaMM

Jag skulle nog hoppa över, både för min egen bebis och för de andra bebisarnas skull.

• Lovely L

Jag hoppade över, lika bra att ta det när han känns frisk. Synd, men sånt är livet!

• lia76
    Lovely L skrev 2010-09-23 11:47:17 följande:
    Jag hoppade över, lika bra att ta det när han känns frisk. Synd, men sånt är livet!
    Det kommer fler gånger
    Inte så att det bar sista chansen
    Bättre lycka nästa gång! 
    (=
  • Annsiss

Enligt instruktören på babysimmet kan man lungt bada då bebisen är förkyld men undvika att vara under vattnet, dock inte vid feber.

Svar på tråden Badhus med bebis som är förkyld...?