• CrazyChristina

Oregelbunden mens vid helammning?

Fick min första mens ca 6 veckor efter FL men nu har de gått ca 2 månader sen dess och verkar inte som den är påväg att komma de närmsta dagarna heller, så jag undrar ju om de är vanligt att mensen är oregelbunden och/eller uterblir längre perioder när man ammar??

Vet ju att man kan vara helt utan mens när man ammar men trodde att om den väl kommit att den skulle fortsätta..

♥♥♥Erik 2010-06-09♥♥♥
  • Svar på tråden Oregelbunden mens vid helammning?
  • Längtar efter barn

Jag har precis samma dilemma och undrar samma sak.

Nu har det gått 6 veckor efter FL och för 2 dagar sen kom en svag mensblödning som pågår fortfarande.
    Jag hel ammar min dotter som föddes för tidigt (hon är i vecka 35 nu) och pumpar när det bildas för mycket mjölk.

Puffar....

• Frosti

Undrar samma sak födde min son i mars har haft 3 mens efter de men nu sist kom de bara lite ljusrosa brunt i nån dag så vet inte om de va mensen eller inte. Med storebror fick jag mens vid 3mån som kom regelbundet på en gång så tog väl förgivet att de skulle va så nu med.

• CrazyChristina

Ja jag undrar ännu när de ska hända något de är  snart 3 månader sen jag hade mens och tycker den kan komma nu ...

♥♥♥Erik 2010-06-09♥♥♥
  • Ogräset

Jag svarade nyss i en liknande tråd..

Men, som jag skrev där, så var det likadant för mig. Min mens kom tillbaka 1,5 månader efter förlossningen. Och den blev inte regelbunden förrän dess att jag slutade amma helt. Den kom och gick, under olika lång tid.
    Talade även med min barnmorska om det, som informerade om att det var helt normalt.

Svar på tråden Oregelbunden mens vid helammning?