• Anonym (knölig)

Misstänker cancer...! Har nu tecknat sjukförsäkring.!

I våras upptäckte jag att jag hade svullna lymfkörtlar i ljumskarna..!

Var nog ingen fara sa doktorn och jag skulle höra av mej om de inte hade försvunnit efter några månader..
    Försökte glömma bort de och intalade mej att det inte var nån fara.

Men nu har jag haft de snart ett halvår och inte kontaktat vården än! Men SKA! Eftersom jag även börjat svettas någe fruktasvärt på nätterna vilket är ett symptom på lymfom. De har äben blivit större och fler.. Är hårda och oömma.

Har nyligen tecknat en sjukförsäkring oxå ifall att...! Det är ju bara det att försäkringen inte gäller om symtom uppkom innan försäkringen tecknades. Skrev ingenting om detta i hälsodeklarationen.

Om jag går till en annan doktor nu och en annan vårdcentarl.. kan de läsa mina gamla journaler då?
    Annars kan jag ju säga att jag upptäckt de nu! Eller att de försvann och kommit tillbaka nu!

Vad tror ni??

• Svar på tråden Misstänker cancer...! Har nu tecknat sjukförsäkring.!
  • Frontline

Om du går till en annan läkare och vårdcentral så lär det ju inte försvinna ur dina sjukjournaler för det...

Och om du säger att det försvann och kom tillbaka hjälper ju inte heller då du en gång har haft symtomet finns det där...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Anonym

Om du säger att du har upptäckt knölarna nu kanske den nya doktorn också säger att du ska återkomma om några månader.
    Ljug inte. Säg som det är. Det är jätteviktigt!
    Du behöver ta prov på en knöl omgående! Se till att få det gjort så snart det bara går. Tänk på att det är köer till sånt, så skjut inte upp det!

GÅ TILL VÅRDCENTRALEN IDAG!!!

• Anonym

Du har inte tid att hålla på att fundera på din sjukförsäkring just nu. Du måste verkligen till en doktor omgående!

• Anonym

Gå och undersök dig istället, pronto! Skulle kunna vara lymfkörtelcancer, som många gånger är långsamt växande tumörer. Men väntar du tillräckligt länge så kan även lågrisklymfom sluta att vara snälla.

• Euforia

Jag utreddes för lymfom i våras, och trots att jag var ett högprioriterat fall som gick före i kön, fick jag vänta några veckor på vissa av proverna. Jag vill inte vara negativ, men din situation är väldigt allvarlig. Du måste gå till vårdcentralen så snart du bara kan. Häng på låset!
    Ljug inte för läkarna. Du kan förlora massor på det! Du måste få det här utrett NU! Om det är cancer måste du få igång din behandling så snart det går!
    Och om du inte har cancer är det väl skönt att ha det ur världen? Tiden innan man vet är ju hemsk!

• knäppisen

Du misstänker att du har lymfom och du...tecknar försäkring ??? Är det inte smartare att söka läkarhjälp ??

Gå till doktorn. Nu.

Svar på tråden Misstänker cancer...! Har nu tecknat sjukförsäkring.!