• miss nöjd

Tips på jobb som kan utföras hemma i källaren vid datorn

Har en tjänst på sjukhus just nu. Vill dock inte arbeta med detta längre. Har alltid kännt att jag passar vid en dator hemma i min källare - jag får nog med socialt umgäng på kvällar - helger- telefon osv så det passar perfekt i mitt liv känner jag. Och så vill jag inte jobba mer än 6 timmar per dag. undrar dock vilka typ av jobb man kan göra? Tänker såklart skaffa mig en lämplig utbildning men vill ha tips på jobb? Programmering? Är det ngt man kan ha som eget efter 3 års utbildning eller hur långt tid det nu är? Internetbaserat något? Snälla- hjälp mig brainstorma!

• Svar på tråden Tips på jobb som kan utföras hemma i källaren vid datorn
  • sommarblomma1

Ska du jobba som programmerare så får du räkna med att du jobbar mer än vanlig 40-timmars vecka! Det är många deadlines att hålla och skulle man snubbla på ett större problem som måste lösas (vilket händer då och då) så får man jobba häcken av sig kvällar, nätter och helger för att klara sina deadlines. Trots att jag är en av de bästa programmerarna på mitt företag så råkar jag också ut för det då och då att det dyker upp nya problem man måste ta sig runt eller lösa.

Att starta eget kan vara svårt eftersom det är svårt att få nya kunder utan att visa upp något man gjort. Så jag rekommenderar att jobba något år åt ett företag eller ha en färdig produkt att sälja men det tar tid att göra en färdig produkt.

Jag har jobbat som systemutvecklare och programmerare i drygt 10 år och trivs som sjutton men jag har också talang för det. Jag gick en intensiv utbildning på 7 månader genom arbetsförmedlingen. Det var en komprimering av det systemvetenskapliga programmet på Lunds universitet.

Ska man jobba med detta bör man veta vad man ger sig in på för det krävs ett gediget intresse!

~*~♥~*~ Algot 100821 ~*~♥~*~ Thilda 080810 ~*~♥~*~
  • Småland1980

Översättare, frilansskribent, telefonsex-linje.

• Capt Janeway

Guldsamlare/säljare i MMORPG-spel

Om du lyckas slå alla de som redan jobbar som det på den asiatiska marknaden

• Annbritt

Marknadsföring via din dator.

• qzectb

Marknadsföring via dator, menar du missbruk av forum och att skicka spam? Det är ju inte mycket trevligare än att vara telefonförsäljare.

Online-support tycker jag är en av de minst otrevliga möjligheterna. Även olika former av skribent/författande. Tyvärr är det svårt att tjäna pengar på att skriva om det man vill, men om man skriver om något nån annan vill så kan det gå.

Men jag skulle hur som helst inte rekommendera ett jobb som enbart utförs ensam i en källare. Det mår man inte bra av i längden.

Programmering är bara kul om man gör projekt man verkligen tycker om. Det kan vara kreativt, det kan till och med vara riktigt roligt, men många lönsamma uppdrag är mördande.

• MadAnna

Telefonvärdinna/värd på en telefonsexlinje!
    Spännande, roligt och lätt. Det ända du behöver egentligen är ett öppet sinne en telefon och bra fantasi... Flört

Om du önskar något du inte har, bör du pröva något du inte gjort tidigare!
  • Annbritt
    qzectb skrev 2010-10-13 15:09:42 följande:
    Marknadsföring via dator, menar du missbruk av forum och att skicka spam? Det är ju inte mycket trevligare än att vara telefonförsäljare.

Online-support tycker jag är en av de minst otrevliga möjligheterna. Även olika former av skribent/författande. Tyvärr är det svårt att tjäna pengar på att skriva om det man vill, men om man skriver om något nån annan vill så kan det gå.

Men jag skulle hur som helst inte rekommendera ett jobb som enbart utförs ensam i en källare. Det mår man inte bra av i längden.

Programmering är bara kul om man gör projekt man verkligen tycker om. Det kan vara kreativt, det kan till och med vara riktigt roligt, men många lönsamma uppdrag är mördande.
    Nej jag ogillar spam och telefonförsäljare säkert lika mycket som du. Vad du menar med missbruk av forum har jag ingen aning om - jag svarade bara på TS fråga.

Det jag gör är att skicka info till personer som ber om att få info - alltså jag kontaktar ingen som inte ber om det.
  • qzectb
    Annbritt skrev 2010-10-13 19:24:21 följande:
    Det jag gör är att skicka info till personer som ber om att få info - alltså jag kontaktar ingen som inte ber om det.
    Det är givetvis helt grönt, på nivå med supportuppgifter.
  • Oskar Kolehmainen

Hejsan, jag har själv letat efter dessa trådar och tips osv och jag har faktiskt lösningen till era problem..

Jag började själv med detta koncept för ett tag sen och jag kan säga att det har förändrat mitt liv totalt.. 

Jag kommer aldrig behöva jobba 8-10 timmar om dagen längre, jobbar max 2-3 timmar per dag och jag tjänar mer än 2ggr de jag gjorde när jag jobbade den vanliga vägen..

Många kanske tänker att hur kan de vara sant osv och det gjorde jag också i början, jag trodde inte på de alls men efter att jag varit i kontakt med många som gjort exakt samma sak så börja saker och ting förändras..

Jag lever idag bara genom detta och arbetar bara hemifrån och jag är så stolt över att jag vågade testa, det har förändrat mitt liv så enormt..

Är det ngra frågor så skriv ett mejl till mig på ''Oskarkmarketing@gmail.com'' så svarar jag och vägleder dig om du behöver hjälp med att börja och starta jobba hemifrån..

Har precis börjat blogga om det så ni kan gå in på mina bloggar och läsa vidare men som sagt är det ngt så bara skriv ett mejl så hjälper jag er mer än gärna.

livingthelifeuwant.blogspot.se/

jobbaahemma.blogspot.se/ 

• jsanna

Det finns massor med olika arbeten som sköts hemifrån.
    Bloggar varje dag om olika sätt att arbeta på hemifrån/distans/extra och allt annat smått och gott.
    I stort sett varje dag kommer det upp ett nytt arbete som sköts distans/hemifrån.
    Det svåraste är nog att bestämma sig för att det ska göras.
    Inte bara börja och sedan lägga av
    så kika i bloggen min
    Och framförallt, börja bara det som du tycker är kul.
    De som bara arbetar hemifrån har oftast 3 olika arbeten.
    Pga att man lätt blir uttråkad annars:)

Lycka till

• jsanna
    Oskar Kolehmainen skrev 2013-11-19 17:12:21 följande:
    Hejsan, jag har själv letat efter dessa trådar och tips osv och jag har faktiskt lösningen till era problem..

Jag började själv med detta koncept för ett tag sen och jag kan säga att det har förändrat mitt liv totalt.. 

Jag kommer aldrig behöva jobba 8-10 timmar om dagen längre, jobbar max 2-3 timmar per dag och jag tjänar mer än 2ggr de jag gjorde när jag jobbade den vanliga vägen..

Många kanske tänker att hur kan de vara sant osv och det gjorde jag också i början, jag trodde inte på de alls men efter att jag varit i kontakt med många som gjort exakt samma sak så börja saker och ting förändras..

Jag lever idag bara genom detta och arbetar bara hemifrån och jag är så stolt över att jag vågade testa, det har förändrat mitt liv så enormt..

Är det ngra frågor så skriv ett mejl till mig på ''Oskarkmarketing@gmail.com'' så svarar jag och vägleder dig om du behöver hjälp med att börja och starta jobba hemifrån..

Har precis börjat blogga om det så ni kan gå in på mina bloggar och läsa vidare men som sagt är det ngt så bara skriv ett mejl så hjälper jag er mer än gärna.

livingthelifeuwant.blogspot.se/

jobbaahemma.blogspot.se/ 
    Hej
    var inte och tittade på din blog. Ser inget arbete som erbjuds?
    Kanske blind men förstod inte bloggen.
    Ska man sälja nåt ?
    Vart ser jag arbeten?

Sanna
  • monty

Som programmerare:
    Om du funderar på om det är ett yrke för dig, välj det inte.

Däremot kan du börja pilla med programmering utan att ha något mål, om du märker att du inte kan slita dig om 1-2 år, då behöver du inte fundera längre ;)

• Robiiiinn

Det finns ju ett alternativ fast vet inte om man kan se det direkt som ett jobb men Bonustrade fungerar alltid att skrapa ihop ungefär 10 000 kr på :)

www.bonustrader.se

Svar på tråden Tips på jobb som kan utföras hemma i källaren vid datorn