• lillamye

hur länge ska fläsklägg med ben koka?

nån som vet hur länge det ska koka tror den väger ca 1.2kg.

tog fram ur frysen vid 8tiden-

• Svar på tråden hur länge ska fläsklägg med ben koka?
  • Jezamine

Finns massor med recept om du googlar

Jag är INTE avstängd
  • Stor mamma

Jag brukar koka till köttet brukar släppa från benen

• lillamye

hur månfa timmar är det ca då?

• La Lola
    lillamye skrev 2010-09-23 12:12:26 följande:
    hur månfa timmar är det ca då?
    får du verkligen inga träffar när du googlar?
    *mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • lillamye

joo såg det nu ca 2,5tim men då kanske jag ska börja nu? min är inte ens halvtinad.

• Stor mamma

brukar ta ca 3½ timme då otinad. Jag tinar aldrig innan utan på morgonen slänger jag i den o kokar.

Ska du göra ärtsoppa??

Då brukar jag koka lägg o ta lös kötet o ha i soppan. Brukar även koka med morötter, lagerblad,lök o salt samt lite fond. Sen silar jag spadet o har i ärtorna så får bubbla i skyn blir mustig soppa då

Sist har jag i köttet

Eller skall du göra rotmos o fläsklägg-då kan du göra lika o ta lite av det silade spadet när du mosar ihop rotmoset

• lillamye
    Stor mamma skrev 2010-09-24 08:20:52 följande:
    brukar ta ca 3½ timme då otinad. Jag tinar aldrig innan utan på morgonen slänger jag i den o kokar.

Ska du göra ärtsoppa??

Då brukar jag koka lägg o ta lös kötet o ha i soppan. Brukar även koka med morötter, lagerblad,lök o salt samt lite fond. Sen silar jag spadet o har i ärtorna så får bubbla i skyn blir mustig soppa då

Sist har jag i köttet

Eller skall du göra rotmos o fläsklägg-då kan du göra lika o ta lite av det silade spadet när du mosar ihop rotmoset
    gjorde med rotmos och fläskkorv gott var de :-P

ärtsoppa nä huvva va vidrit.
  • Stor mamma
    lillamye skrev 2010-09-24 09:18:59 följande:
    gjorde med rotmos och fläskkorv gott var de :-P

ärtsoppa nä huvva va vidrit.
    mmm ärtsoppa som e så gott

Rotmos e gott det med-köpte grejor till det idag o tänkte slänga ihop det i morgon-rotmos o stekt fläsk
  • Herthahund
    Jezamine skrev 2010-09-23 11:00:40 följande:
    Finns massor med recept om du googlar
    La Lola skrev 2010-09-23 12:14:59 följande:
    får du verkligen inga träffar när du googlar?

Jezamine, är du korkad? Hon ville ha hjälp med ett recept. Inte upplysning om att det finns en sökmotor som heter google! Jag blir så förbannad när jag läser ditt svar. Jag brukar själv ställa frågor på nätet med förhoppning om att få svar från nån som vet. Ditt svar tillför ju ingenting. Tänk om du ramlar ner i vattnet och ropar på hjälp och får svaret " har du provat att ringa 112"
  • Papricorn
    Herthahund skrev 2013-11-22 16:45:15 följande:
    Jezamine, är du korkad? Hon ville ha hjälp med ett recept. Inte upplysning om att det finns en sökmotor som heter google! Jag blir så förbannad när jag läser ditt svar. Jag brukar själv ställa frågor på nätet med förhoppning om att få svar från nån som vet. Ditt svar tillför ju ingenting. Tänk om du ramlar ner i vattnet och ropar på hjälp och får svaret " har du provat att ringa 112"

Nej men saker man vill få svar på snabbt är det oftast lättare att googla! Dessutom ser man ju källan och kan avgöra om det verkar trovärdigt.

Onödigt att kalla folk för korkade!
Svar på tråden hur länge ska fläsklägg med ben koka?