• tjohansson

Hjälp med att ordna paketkalendrar! =)

Hej i år ska jag lyckas med min ambition att hela familjen ska få söta paketkalendrar....
    Behöver eran hjälp med hur dom ska se ut och vad man kan lägga i dom...
    Ska vara till min son som är 4, dotter som är 10, och dotter som är 1år....
    Tänkte även göra en kalender till min sambo(35) och lillasyster som är 17 om fantasin räcker till =).....
    så vad kan man stoppa i paketen???
    Har redan bra förslag som något gott på lördagarna, pepparkaksformar den dagen vi ska baka och pennor sudd halsband men behöver mycket mer =)

• Svar på tråden Hjälp med att ordna paketkalendrar! =)
  • hemlig02

Vilken kul idé att göra kalendrar till alla! Lägger denna i favoriter och börjar fundera ut lite bra tips!

• emma enhörning

Mina barn är 1.5, 3 och 5.5, flickor, och vi har hittills köpt muggar med sugrör, "godnattsagobok", ficklampor att sätta på en nyckelring, vattenfärger, kritor, tuschpennor, lite fina burkar, bokmärken, klistermärken med bok och säkert något mer... Ska köpa till något lypsyl/läppglans, gosedjur, sockerfria tuggummin kanske nya huvuden till eltandborsten, lite strumpor och trosor osv. Jättesvårt!
    Har, som du, också tänkt lägga i någon godisbit på lördagen!
    Vissa dagar får de dela på ett och samma paket men oftast blir det varsitt!

• SeTa

När mina pojkar var små köpte jag storpack med tex  dinosaurier  och/eller bondgårdsdjur i plast på ÖoB som jag delade upp i kalendern. Mitt mål var att genomsnittspriset skulle vara 10 kr/paket.
    Till de mindre barnen är det ganska lätt, men värre blir det när de blir stora!
    I år vet jag faktiskt inte hur jag ska göra..

• Meus Veritas

Har tänkt att göra en till min snart fyra åriga son. Men har total ide torka på vad man kan lägga i till en pojke. Till tjej känns ju hur lätt som helst med snoddar, hårspännen, bokmärken dyl

• Golvmoppen

Förra året fick dottern Paketkalender för 1:a ggn och då blev hon 4år 2mån senare. Innan dess tyckte jag inte det var lönt att göra ngn. De ska ju kunna förstå ngt av det hela och sedan är det bra träning med siffrorna dag för dag.

1/12 Datumljus och det kommer det bli i år med.

Sedan hade jag köpt ett pussel, som jag gjorde många paket av. Fick själv pussla det först och sedan ta bitarna i ordning.
    Vantar och ngn mössa, sådant behöver de ju alltid.
    Pepparkaksformar.
    På julafton hade jag en bok som present, då vi inte var hemma så tyckte jag det var bra. Då hade vi nog till godnattsagan den dagen med, utan att behöva asa med massa andra böcker.

I år funderar jag på att ta en liten legosats och så splitta den, så att det ble x antal paket.

Vet att vissa har lagt i ngn biobiljett el en lapp där det står att just den dagen ska de tex gå till badhuset el ngn Bushus.

• Golvmoppen

Räknar totalkostnaden för både Paketkalender och själv julklapparna. Resonerar som så att på julafton, så blir det så många paket ändå att det gör inte så mkt att det blir mindre fr oss föräldrar. Hellre saker som är användbara o håller i paketkalender.

• tjohansson

Jag är oxå inne på att lägga i,,, att göra saker lappar iaf till min dotter som är 10...
    Hon ville gå o bowla så det får det nog bli en dag och lika lägga i pepparkakshus en dag som vi ska bygga tillsammans,, samma med pepparkaksformar...
    har inte tänkt så mycket leksaker utan mer saker som dom ändå behöver.. lite hårspännen o vantar o mössa var en bra idé =)....
    Sen får det nog bli till 4åringen ett litet russinpaket någon dag det är ju mest grejen =).....

• lyckligjanuari

Kul att hitta den här tråden jag älskade mina paketkalendrar när jag var liten och ska nu göra en till min treåring ska bli kul. Jag har köpt några pixiböcker och några djur från schleich sen så tänkte jag köpa lite julprynadssaker bra ide med russinpaket det blir bra på lördagen det brukar hon få som lördagsgodis

Svar på tråden Hjälp med att ordna paketkalendrar! =)