reklamationsrätt/häva köp av barnvagn
Hej,
min barnvagn har gått sönder och jag har försökt mig påa tt reklamera den. Jag köpte den juni 09 och den gick sönder juli 10. Hela sitsen är av så den ligger i varukorgen kan man säga så jag behövde ett nytt chassi samt en ny sittplatta eftersom den gamla är obrukbar. Viktfördelningen på sittplattan har hamnat snett då järnsaken som håller upp sitsen gick av på ena sidan först och jag märkte inget förens den andra gick av och barnet hamnade i varukorgen. Jag fick nytt chassi och ny sittplatta men det visar sig att sittplattan inte går att använda då den gamla är popnitad i sittdelen så den går inte att byta ut. Nu har det gått 2 måander sen jag reklamerade vagnen och det verkar inte som att det händer så mkt så jag började läsa på om reklamation och vad jag har för rättigheter om att häva köpet. Jag pratade med konsumentverket som säger att jag har rätt att häva köpet inom 3 år eftersom det inom reklamationstiden, men när jag pratar med butiken säger dom att det måste vara samma fel 3 ggr och att konsumentlagen säger det, men borde inte personen jag pratat med från början sagt det till mig då? jag har försökt få tag på dne här personen igen men utan att lyckas så jag hoppas på lite hjälp härifrån då jag ska prata med butiken i eftermiddag igen.
tack!