• Blue Vapor

Var skickar jag intyget?

Jag vet att det frågats tusen gånger förut, men jag är jobbig och frågar igen!

Var skickar jag mödraskapsintyget?? På Försäkringskassans hemsida står det på startsidan att man skickar alla intyg och blanketter till inläsningscentralen i nånstans i typ Norrland. Är det riktigt? Har sett att det är många som säger att man ska skicka till sitt kontor istället... men skickar man till inläsningscentralen kan det väl aldrig bli fel?

• Svar på tråden Var skickar jag intyget?
  • olly

JAg gick ner på Försäkringskassan med mitt. Annars kan du skicka det till Östersund där inläsningscentralen är! Lycka till!!

• Felixxmor

Jag lämnade det till försäkringskassan personligen

• Vill Bli Tre

jag kopierade en till mej, en till jobbet.. och skickade orginalet till FK i östersund..

skickade till chefen för att han är känd för o strula..
    o sparade en till mej själv... ja för de e kul o ha

• tolallik

Jag skickade mitt till inläsningscentralen i Östersund och det gick alldeles utmärkt Frågade även försäkringkassan och dom sa att man ska skicka dit.

• Cattis86

Jag gick och lämnade mitt intyg hos min lokala försäkringskassa. så jag visste att det kom rätt

• Blue Vapor

*fniss* ja ni ser, här haglar det in olika bud! Äh, jag skickar det till inläsningscentralen.... kan ju aldrig bli galet!

Tack för att ni är vakna och svarade!

• Vill Bli Tre

fast på FK när man ringer.. vill dom ju man skickar dem direkt till östersund...

• Blue Vapor

Ja precis, och det står ju klart och tydligt på deras hemsida också.. så jag kör på det!

• fiolen

Jag frågade Fk och de ville att jag skickade till inläsningscentralen i Östersund.

• listo

Om man lämnar in det på sitt lokala kontor så kommer de att skicka det
    till inläsningscentralen i Östersund, eftersom alla FK's dokument scannas där
    för att vara tillgängliga i datasystemet för alla handläggare.

Skickar man själv till Östersund så VET man att det kommer rätt, och
    dessutom sparar man lite tid

• Blue Vapor

*intyget landar nog i Östersund inatt..*

Svar på tråden Var skickar jag intyget?