• knorren

Orolig, känner mig inte gravid i vecka 17....

Känner mig lite orolig, är i vecka 17 ( 16+1) idag. Känner mig inte särskilt gravid, ingen bebismage ännu, inte kännt sparkar eller rörelser... Första barnet så vet inte nå hur det ska kännas... Har ni upplevt samma??
    Ultaljud om 2 veckor, känns så långt dit... Vill veta om allt är bra med bebisen. Jag har varken fått lyssna på hjärtljud eller något, det är ju ultaljudet som bevisar att det finns en bebis i magen.... orolig:(

• Svar på tråden Orolig, känner mig inte gravid i vecka 17....
  • Pickeli

Samma här, nu känner jag dock massor med sparka, andra barnet. Det är helt normalt!

Google it!
  • ÅzaLu

är du orolig.. ring in till KK eller förlossningen efter kontorstid.... oftast brukar man då få komma in...

• Michayla

med min dotter kände jag ingenting i vecka 17, gått upp mkt lite och knappt någon mage.. bad min dr kolla och hon gjorde ett UL lite snabbt på plats bara för att se om det fanns liv och det fanns det.. sen sa det pang och jag såg höggravid ut så slappna av och ring hellre din dr och be att dem kollar, säg att du är orolig..

• pussgurkan86

när det är första barnet så brukar man inte känna rörelser i v.17 utan det kommer lite senare.

• Angelmommy

Det med rörelser är olika. Jag frågade min bm när man börjar känna och hon sa vecka 20 :) Oroa dig inte!

• knorren

Tack för era svar :)
    Känns skönt att höra, det är väl olika från person till person när man känner bebben. :) Ska i.a.f på ultaljud om ca 2 veckor :)

• Angelmommy

Ja jämför dig inte med andra, tänk att de faktiskt finns dem som går hela gravidteter UTAN att ens veta av det! Prova att drick ett kallt glas vatten och sen lägg dig på rygg i sängen, hört att de kan få bebben att röra sig lite!

• Erika82

Ja, det är troligtvis ingen fara.

Det är jättebra att Familjeliv och andra informationssajter finns, men ibland verkar det vara så att man börjar jämföra sig och sin graviditet lite för mycket med andra. Alla är ju olika och det kan vara jättebra på olika sätt. Men jag känner verkligen igen mig i din situaton, man läser hur andra har det, känne rint eigen sig och tror att någontign är fel. Det behöver det inte alls vara.

Själv åkte jag på panik VUL i vcka 7 när jag plötsligt blev bra från illamåenden, trötthet och kräkningar övr en natt. Det var ingen höjdare, kan jag säga, för då syns inte hjärtslagen än, så man får ingen bekräftelse på om barnet lever eller ej. SÅ kommer det inte bli för dig, för nu syns bebbens hjärtslag tydligt!

Lycka till!

• Hannathu

Känner igen att inte känna ngt av bebisen och inte ha mage ungefär där. (nu kräktes jag som en galning men det har jag gjort även när jag fått missfall så det var inget som kändes som ett bra tecken heller)

Alla pratade spökveckor och det verkar ju vara så för många!

• April barn

Jag kan inte minnas att jag kände några sparkar i v.16 heller och på ultraljudet sa hon att vi inte skulle förvänta oss några rörelser förens v.20 ungefär så det är inge konstigt, alla känner olika beror också på hur moderkakan ligger. Och liten mage kan man ha hela grav ;)

Svar på tråden Orolig, känner mig inte gravid i vecka 17....