Om barnet leker med flera kompisar ute men sedan bara en av dem får följa med hem, är det fel mot de andra?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 19:39
ge nu er spontana röst ;)
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 19:39
ge nu er spontana röst ;)
Eh nä - skulle kidsen dra in 5-6 ungar varje dag? Nejtack. Om det däremot är 2 kompisar, så får ju båda komma med in såklart.
tycker bara det är kul att kolla, det finns mammor som blir jääättesura om deras barn inte får följa med
Nej? Barn ska väl kunna leka allihop på lekplatsen utan att man som förälde är skyldig att bjuda hem allihop? Vad skulle det annars leda till? Att man säger åt sitt barn att "idag får du bara leka med..." Trams.
Däremot är det kanske ganska taskigt om det är tre barn som leker.
Varför ska dom in över huvudtaget?
Spontant ja, men då föreställde jag mig att det var tre ungar som lekte tillsammans och sen blev en bortvald och fick inte fortsätta leka med de andra bara för att de skulle byta plats att leka på.
Det är ok tycker jag om dom är flera, bara det inte är en ensam kvar som inte får följa med...då hade alla eller ingen fått följa med in
Spontant ja. Mina barn har alltid fått ta hem kompisar bäst de har önskat. MEN jag var tvungen att säga till äldste sonen då han var ca 15 och började ta hem 7-8 kompisar varje dag. Flera timmar per dag (under ett sommarlov). Plus att våra andra barn också hade kompisar hemma men mer normalt antal, 1-3 kompisar var. Detta ledde till att vi hade runt 15 barn/tonåringar hos oss varje kväll när jag kom hem från jobbet och var trött. Så då sa jag tillsist (då det hade gått ca en månad av det sommarlovet) att man kan inte ta hem 7-8 kompisar och att de är hos oss hela kvällen.
Men jag minns att jag skrev om det i en tråd här på FL och då var det många som tyckte att det var så otroligt elakt av mig och jag borde aldrig ha skaffat barn öht när jag inte orkade med deras kompisar :) haha...
Nej, tycker inte det är fel mot de andra.