• Svar på tråden Hur lång tid tar det innan tuttarna fylls på?
  • Tangent

Brösten töms aldrig helt, så fort barnet suger börjar med mjölk produceras. Läs här http://www.kellymom.com/bf/supply/milkproduction-faq.html

bl a står så här

"Waiting a set amount of time to nurse your baby (under the mistaken belief that breasts need time to "refill") is actually counterproductive. Consistently delaying nursing will lead to decreased milk supply over time because milk production slows when milk accumulates in the breast."

• Helene OSV

Ju oftare du ammar desto snabbare fylls det på igen.
    Efterfrågan styr tillgången.

• Neje

Enligt vår bvc sköterska har 75% av mjölken återbildats efter 2 timmar.

Men som sagt... de fylls ju på hela tiden, jag tror att det där är en VÄLDIGT GROV uppskattning.

• Anna Paulita
    Helene OSV skrev 2010-09-24 12:38:07 följande:
    Ju oftare du ammar desto snabbare fylls det på igen.
    Efterfrågan styr tillgången.
    Jo, jag vet...men nu vill min fis inte amma mer än när brösten är rätt fulla.
  • Melly
    Anna Paulita skrev 2010-09-24 14:33:35 följande:
    Jo, jag vet...men nu vill min fis inte amma mer än när brösten är rätt fulla.
    Fast att du måste försöka få din bebis till att amma tätare för att öka på mjölken. Om du hela tiden väntar tills att brösten är rätt fulla så kommer du att få mindre och mindre mjölk efterhand tyvärr.

Ge bröstet mycket oftare så att din bebis aldrig hinner bli så hungrig. Då så går det nog lättare att få bebisen till att amma även om brösten är lite halvtomma ibland   Om din bebis är arg och inte vill ta bröstet så mjölka ur lite grann och ge med en drickkopp och försök sen att amma igen.
  • Anna Paulita
    Melly skrev 2010-09-24 15:23:17 följande:
    Fast att du måste försöka få din bebis till att amma tätare för att öka på mjölken. Om du hela tiden väntar tills att brösten är rätt fulla så kommer du att få mindre och mindre mjölk efterhand tyvärr.

Ge bröstet mycket oftare så att din bebis aldrig hinner bli så hungrig. Då så går det nog lättare att få bebisen till att amma även om brösten är lite halvtomma ibland   Om din bebis är arg och inte vill ta bröstet så mjölka ur lite grann och ge med en drickkopp och försök sen att amma igen.
    Jag försöker, men det är väldigt svårt att tvinga någon som inte ens vill öppna munnen att äta. Till saken hör också att han blivit exra tillmatad från början då han hade lågt blodsocker, så situationen är lite annorlunda. Men jag erbjuder så klart bröstet varje gång han ska äta.
Svar på tråden Hur lång tid tar det innan tuttarna fylls på?