• Våra Liv

latex el silikonnapp?

vet ju att man ska helst ha silikonnapp tilldom små men varför? är det ifall dom inte tål latex? vad händer om dom inte tål latex o har en iaf?
    jag innbillar mig att jag tror det är lättare för dom små o ta en latexnapp som är mjuk än dessa stenhårda silikonnappar?
    åsikter tack!

• Svar på tråden latex el silikonnapp?
  • Eliotts mama

Jag fick kämpa för att sonen skulle ta nappen, men till slut lyckades jag (han använde mitt bröst som napp i början!!) så nu passr den utmärkt när han är "snuttsugen". Jag har ALLTID köpt nappar med silikon, de i latex är för mjuka, plattas bara till när sonen ska suga och åker då ur munnen.... Kan tillägga att jag har amningsnapp i silikon så det kan vara en anledning till denna favorit...

Lycka till

• Fille04

Har alltid använt nappar i latex. Luktar inte lika illa och är dessutom mjukare.
    Till flaskan använder jag silikon.

• Mandarin

Här kör vi med bambinos i latex med en kula på, de är de ända som gillas. Men de förendras fortare också. Jag köper ett 2-pack dom räcker en månnad sedan är det dax att köpa nya. Så en napp går åt på två veckor.

• ballerina

Använde latex i början, men de stinker ju gummi - huäga! så nu har vi silikon.

• Lykiska

Har inte hört att man ska ha silikon till de minsta, men det kan ju stämma...
    Skillnaden mellan latex och silikon är att silikon är mer hållbart. Latex har ett bäst-före-datum (tror t.om. att det står på förpackningen), och förändras över tid, medan silikon inte gör det. Däremot kan silikon gå sönder när de små fått tänder och börjar tugga på napparna, därför kan det vara bra att ha latex då.

• ebben

vet aldrig vilka som heter vad.........
    Men i början hade vi de där "bruna"........till sonen blev typ nästan året......tja,kanske runt 10 månader. DÅ köpte vi de genomskinliga!
    Till nyfödda finns väl bara de där brunaktiga? I alla fall tar butiken här bara hem de........
    Inte vet jag-men våra barn har tagit de bruna när de varit små!

• Våra Liv

okej tack för alla svar.
    vi har en silkonnapp hemma nu så vi testar o köpa en latex för o se vilken som funkar bäst

• Chewie

Vi har haft silikon til sonen från början och han gillar dom.. Jag hörde innan jag fick honom att dom var bäst och testade aldrig några andra.. Dom var bättre för latex kunde va allergiframkallande och man får byta latex oftare, men att dom skulle va allergiframkallande vet jag inte om det stämmer..

• KarinN80

Här fungerar latex bäst, silikonnapparna bara åker ut...

• Våra Liv

har köpt 2 latexnappar nuo måste säga STOR skillnad! mycket bättre

• Lillon

Latex är ju gummi och jag har blivit rekomenderad att använda silikon napp av den anledningen att barnet kan utveckla allergi mot gummi om det använder latex napp.

• Våra Liv

silikonnappen funkar inte för sonen den åker ut på en gång sen är det ilsket skrik asså utöver kolikskriket, gumminappen suger han in på en gång så jag får hoppas att han inte får allergi

• jen bossman

i början köpte jag silikon nappar till min son men han spottade bara ut dom hela tiden. så, en gång när jag gick ut så glömde jag nappen hemma och det blev panik. så jag var tvungen att köpa en ny napp och dom hade bara latex. efter det har jag bara använt latex, han spottar inte ut dom, dom verkar lättare att suga på och dom är mjukare..

• Esterella

Om man hr lite större barn som tuggar på nappen iblnd så är ilikon värdelöst för det håller inte lika bra som latex.

Svar på tråden latex el silikonnapp?