• Skogsflickan

Nya activ fit..Ngn mer som reagerat?

Jag undrar om fler har märkt att deras barn har reagerat på "nya" Pampers active fit?

Köpte ett sånt paket till sonen (han har använt pampers sedan födseln och aldrig reagerat) och märker nu att han blir röd i stjärten och grinig. Undrar därför om ngn annan provat dessa och hur era barn reagerat på dessa? I vanliga fall använder jag Pampers baby dry.

• Svar på tråden Nya activ fit..Ngn mer som reagerat?
  • hmcc

Nej, pampers har alltid gått bra för min unge och active fit är inget undantag.

Jag har haft den i en vecka nu och den FÅR inte krångla för jag kan inte byta tillbaka, alla andra blöjor är så otroligt tjocka i jämförälse.

• Skogsflickan

Ja nu har jag två nätter i sträck fått bädda rent på morgon då dom läckt som ett såll...Hände inte en enda gång med vanliga baby dry...Och dom här ska vara active fit..Men krabaten ligger ju o vänder sig som en ål på nätterna men i allafall...

• Cazzie82

jag har fått testa den som buzzador o igår bytte jag tillbaka till baby dry för att active fit tog slut men jag måste säga att jag är mer nöjd med nya active fit än baby dry som jag har haft innan och nu..

Jag tror att active fit läckte pytte lite en gång på 1 vecka medans baby dry har läckt flera gånger redan. Fast när min dotter vaknade på natten så bytte jag active fit för att den kändes full.

• hmcc

Jag är nog bortskämd med att dottern inte kissar så mycket på natten (hon är också som en ål på nätterna) men nåt läckage dagtid har jag inte heller märkt.

Skogsflickan skrev 2010-09-26 23:59:28 följande:
    Ja nu har jag två nätter i sträck fått bädda rent på morgon då dom läckt som ett såll...Hände inte en enda gång med vanliga baby dry...Och dom här ska vara active fit..Men krabaten ligger ju o vänder sig som en ål på nätterna men i allafall...
  • Sofie1986

Har också fått prova active fit genom buzzador och är jätte nöjd, den var kanon faktiskt så rekomenderar den skarpt och kommer köpa dessa blöjor framöver. Har provat willys, libero och pampers och willys luktar kiss som attan, libero blöjorna känns klumpiga men pampers är vi super nöjda med. och inga reaktioner har lillkillen fått.

• milli79

Har oxå fått prova dem men gillar dem absolut inte. De luktar illa, sonen får märken av kanterna + att han har fått utslag några gånger. Känns kemiska tycker jag.

• hmcc

Tycker tvärtom, dottern blir röd av Libero om hon använder den hela tiden.

När hon vant sig vid active fit slet hon av sig Libero så fort hon fick dom på sig (vi hade några kvar som vi inte ville slänga)

Jag VILL tycka om Libero eftersom jag jobbat där...men nej, denna blöjan är det absolut bästa jag provat.

Jag har också Buzzat och VILL vara kritisk, men i detta fallet så är jag baaaara positiv

• Skogsflickan
    hmcc skrev 2010-10-04 10:22:23 följande:
    Tycker tvärtom, dottern blir röd av Libero om hon använder den hela tiden.

När hon vant sig vid active fit slet hon av sig Libero så fort hon fick dom på sig (vi hade några kvar som vi inte ville slänga)

Jag VILL tycka om Libero eftersom jag jobbat där...men nej, denna blöjan är det absolut bästa jag provat.

Jag har också Buzzat och VILL vara kritisk, men i detta fallet så är jag baaaara positiv
    Ja jag var tvungen att köpa libero häromdagen då pampers var slut. Han har inte kunnat använda libero pga att han får så röd stjärt (märkte det när vi kom från bb). Men gud vad obekväma dom verkade (libero), stenhårda vid magen...

En fråga: vad är buzzat??
  • hmcc
    Skogsflickan skrev 2010-10-05 00:19:47 följande:
    Ja jag var tvungen att köpa libero häromdagen då pampers var slut. Han har inte kunnat använda libero pga att han får så röd stjärt (märkte det när vi kom från bb). Men gud vad obekväma dom verkade (libero), stenhårda vid magen...

En fråga: vad är buzzat??
    www.buzzador.se  

Jag vet dom är som en klump.

Vi hade "gamla" pampers också och dom är också so en klump men dom är en betydligt mjukare klump...
  • eilenna78

En till Buzzador här som aldrig kommer sätta på mina barn något annat än Active Fit!
    Han blir inte röd, inte blöt och han vill inte dra av sig dessa blöjor överhuvudtaget!
    Alla andra, tex Libero drar han av sig själv då dom antagligen är för tjocka och i vägen!
    Dom bästa helt enkelt!!!

Svar på tråden Nya activ fit..Ngn mer som reagerat?