• grabbarna

tycker ni det är ok att tjäna pengar på frakten på tradera

undrar eftersom jag upptäckt en säljare som tar hutlösa fraktpriser och när jag frågade om det verkligen stämde fick jag ett väldigt snorkigt svar tillbaka..(tonen i mejlet stör mig mer än priset faktiskt)

men seriöst 59:- i frakt för en tröja som väger runt 200g fick till svar att alla andra minsann varit nöjda...eh antagligen inte men folk är så jäkla rädd för negativa omdömen att dom inte törs klaga

• Svar på tråden tycker ni det är ok att tjäna pengar på frakten på tradera
  • CloudBerry 1

Nej, jag bojkottar sådana.

• badplats

Stör mig satan på det. Handlar knappt av folk som tar ut embalage avgift för kläder heller. hur mycket kostar ett kuvert eller papper liksom?! Märker jag själv att jag tagit för mycket i frakt så erbjuder jag alltid köparen tillbaka de pengar som blev över. Vissa vill ha tillbaka dom andra inte.

• grabbarna

nej precis emballage och sedan kommer det i en ica kasse.....dålig stil.....

• badplats
    grabbarna skrev 2010-09-23 23:28:59 följande:
    nej precis emballage och sedan kommer det i en ica kasse.....dålig stil.....
    riktigt dålig stil, och har inga problem alls att klaga på det, sätter dom negativt så gör dom.. orkar inte bry mig direkt om ett par negativa omdömen
  • Mars2007

Jag tittar också på frakten. Tycker jag att den är för dyr bjuder jag inte/bjuder inte så högt. När jag budar har jag alltid i åtanke hur mkt slutsamman inkl frakt blir.

Jag tycker iofs att det är fel och själv anger jag alltid enbart vad det faktiskt kostar att skicka. Inte pålägg för emballage osv.. men visst vi är alla olika (jag inbillar mig att slutbudet blir bättre med billigare frakt).

• grabbarna

ja alltså jag har ju klantat mig som inte uppmärksammade frakten innan jag budade men ändå 59:- och just det snorkiga svaret stör mig nåt fruktansvärt

• Yori
    badplats skrev 2010-09-23 23:27:54 följande:
    Stör mig satan på det. Handlar knappt av folk som tar ut embalage avgift för kläder heller. hur mycket kostar ett kuvert eller papper liksom?! Märker jag själv att jag tagit för mycket i frakt så erbjuder jag alltid köparen tillbaka de pengar som blev över. Vissa vill ha tillbaka dom andra inte.
    håller med föregående talare! :)
  • badplats

emblage avgift är okej att ta om man ska skicka ömtåliga saker. då kan jag tänka mig att betala en tia för en säker packetering, men inte annars.

BIG NO NO för mig

• badplats
    grabbarna skrev 2010-09-23 23:32:59 följande:
    ja alltså jag har ju klantat mig som inte uppmärksammade frakten innan jag budade men ändå 59:- och just det snorkiga svaret stör mig nåt fruktansvärt
    om du vinner tröjan borde du kräva frakten som blir över tillbaka när du väl fått den. tycker säljaren fortfarande att den har gått på 59 kr. sätt negativt, så skulle jag gjort iallafall :)
  • Jenny Hä

Det beror ju på om säljaren har satt på frimärken för den frakt som står, är det däremot mindre frakt på paketet än vad säljaren har tagit betalat för så ska det betalas tillbaka .

Svar på tråden tycker ni det är ok att tjäna pengar på frakten på tradera