vart hittar fleecefodrat regnställ i stl 150 och uppåt?
har gogglat men finner ingen stans el kanske inte finns i så stora stl?
nån som vet?
har gogglat men finner ingen stans el kanske inte finns i så stora stl?
nån som vet?
134/140 på ica maxi är fodrad galon
Kommer man upp i dom storlekarna är det skalkläder som gäller. Finns nog inte så stor marknad för fodrat galonställ i så stora storlekar tyvärr. Många skalkläder idag är väldigt bra som håller tätt precis som galon men andas.
Visserligen inte nåt svar på din fråga.
Det hänger mycket på vilka pengar man vill lägga.
Everest på Stadium har prisvärda skalkläder annars är POP ett säkert kort. Köper man bra skalkläder behöver man inte regnkläder. Sen har ju alla vanliga affärer Lindex, kappahl och HM skalkläder men hur de är i vattentäthet har jag ingen aning om.
Själva använder vi Nanook/Isbjörn med deras DermizaxEV.
Personligen tycker jag att galon är för barn i dagisålder inte när man går i skolan.
Kollade lite snabbt. Det verkar vara glapp mellan str 140-170. Det var inte lätt och hitta fiunktionskläder i dessa storlekar såg jag. Så jag får ta tillbaka att det fanns prisvärda skalkläder på stadium
Såg fina byxor och väldigt bra byxor men lite dyra? www.stadium.se/mode/juniorklader/ytterplagg/096580/everest-t-s-shell-pt-ef09
Annars har lager157.com mycket att välja på om du vill hålla ner priserna. Väldigt bra kundservice har de oxå.
vi har vanliga överdragsbyxor från everest som är köpt på stadium men kom inte ihåg hur vatten tät dom var.
men då det blir kallare ska man ha extra byxor under då el?
Antingen att hon/han har vanliga fodrade byxor eller komplettera med fleecebyxor.
Barn som kommer upp i ålder behöver inte samma värmeförstärkning om benen på samma sätt som mindre barnen som ofta sitter på backen och leker.
Vi kör med Lindbergs överdragsbyxor till vår varma kille. Han svettas ihjäl av galonkläder. Dom har funkat och hållet honom torr. Överväger att testa Gneis nästa år för dom har ännu högre vatten och andningpelare. När det är kallare så åker ev fleecekläder under om det är för blött för och för varmt för vinterkläder.