• SuzanneM

'Klump' i halsen och kräks sen v.8. (v.24 nu).

Alltså, jag har haft som en klump i halsen sen kanske v.8. De känns precis som att något har fastnat, men försöker jag dricka mkt vatten och svälja bort den så kräks jag.
    Det blir bättre precis när jag äter, dock så kommer de tillbaka efter bara ett par minuter.
    Jag kräks inte alltid varje dag, ibland kan de gå upp till 1,5v mellan kräkningarna.
    Dock så känner jag att jag behöver det, men håller på något sätt emot, men till slut så 'rinner bägaren över'.
    För två veckor sen så kom det också blod, men de har inte kommit blod efter de, så de var nog inget farligt.
    Om jag kunde styra kräkningarna själv så skulle jag kräkas efter varje måltid...men jag kan inte styra de, även om jag ibland försöker för att slippa må sådär halvdåligt...

Igår kräktes jag iaf igen, men 'klumpen' är kvar i halsen, den brukar försvinna efter att jag har kräkts, men inte igår. De är samma känsla idag också. De känns bara jobbigt att äta eftersom de hjälper bara en stund...men jag vet att jag måste äta ändå.

På UL har dom sagt att moderkakan ligger längst upp och att den trycker förmodligen upp magsäck, osv. Men den borde ju ändå inte orsaka en klump i halsen...

Nu är jag så van detta så inget märker knappt på mig hur jag mår...jag överlever ju, men de börjar bli riktigt irriterande och jobbigt.

Jag undrar om någon varit med om liknande, har det försvunnit efter förlossningen, har de kommit fram till vad det är?

• Svar på tråden 'Klump' i halsen och kräks sen v.8. (v.24 nu).
  • september25

Jag hade också känslan av enklump i halen som inte gick att svälja ned. Mycket besvärande. Efter förlossningen fick jag omeprazol - magsyrehämmande läkemedel. Fungerade på mig, kanske värt att diskutera med din läkare. Lycka till!

• livhog

Är din sköldkörtel större än den brukar vara? Då kan man känna det som en klump i halsen och om det är så producerar din sköldkörtel inte tillräckligt med hormon. Fråga din BM om du kan få ta blodprov på sköldkörtelhormon, om de inte redan gjort det.

Svar på tråden 'Klump' i halsen och kräks sen v.8. (v.24 nu).