• Anonym

Ledsen över att inte få någon present till nyfödd!

Jaa, eller över att jag känner mig så ensam! Kanske verkar ytligt men för fyra veckor sen fick jag en son. Och INGEN har skickat/kommit med en blomma eller nåt sött litet klädesplagg! Känner mig så avundsjuk på de som har föräldrar som kommer med presenter o som vill hjälpa till! Varför vill inte mina nära göra något liksom?

Barnets pappa är också helt underlig! Varit borta i två veckor snart uppdelat på två gånger o inte köp nåt till sin son!!

Bara jag, jag JAG!

Jag är säkert trött och överkänslig! Eller finns det fler som känner så här?

• Svar på tråden Ledsen över att inte få någon present till nyfödd!
  • Philippa

Grattis till babyn!

Men oj då... vad märkligt..

Har du ingen nära kontakt med dina släktingar?

• Anonym
    Philippa skrev 2010-09-24 13:58:04 följande:
    Grattis till babyn!

Men oj då... vad märkligt..

Har du ingen nära kontakt med dina släktingar?
    Jo jag tycker ju det men ändå inte liksom. Känns så tråkigt! O ingen av vännerna heller. Så hör man o ser alla andra som får massvis!

Min dotter kom till BB med en jättenalle som hon köpt av egna  pengar o jag vart sååå rörd!!
  • mina12

Till pappan kan du väl ta och säga ifrån och fråga vad han håller på med? Varför är han borta och vad gör han???

Nära och kära kan man behöva bjuda in, för de kan tro att ni vill vara ensamma med nya bebisen och så. Ring upp någon av dina vänner och fråga om de vill komma på besök!

Hoppas det löser sig, så du inte behöver känna dig ensam. Om nu ingen ändå dyker upp - kolla om det finns någon öppen förskola i närheten, som du kan åka till. Där kan du träffa andra föräldrar/barn och slippa känna dig ensam. Jag var relativt nyinflyttad på orten när jag fick barn och öppna förskolan var toppen, där har jag fått många nya vänner och utan dem hade jag nog också känt mig lite ensam under föräldraledigheten.

Lycka till!

• Jezamine

Man skaffar väl inte barn för att andra skall ge presenter?

Jag är INTE avstängd
  • mina12
    Jezamine skrev 2010-09-24 14:01:21 följande:
    Jag tror inte det är presenterna i sig som TS är ute efter...
  • Anonym
    Jezamine skrev 2010-09-24 14:01:21 följande:
    Öh, nä har jag påstått det någonstans??
  • Jezamine
    Anonym skrev 2010-09-24 14:02:47 följande:
    Öh, nä har jag påstått det någonstans??
    Jag skrev helller INET ATT DU"SAGT DET" el hur? Jag ställde en fråga. Det var inte ett påstående
    Jag är INTE avstängd
  • eec82

Känner igen de hela lite, på mannes sida var de ingen som direkt var intresserad då sonen kom. De kom å titta men inga gåvor. Blev lite underligt då på min sida gav de småsaker iaf.

Förstår lite om du är besviken men svårt att veta hur folk tänker. Min man handlade inget till vor son, var mest jag, men han sa iaf att han tyckte om det.

Om du bor ihopp med pappan till barnet kan du väl prata med honom om hur du känner. Sen e de svårt då ajg inte vet vad du har för relation till dina föräldrar. Har du bjudit över vänner å så? Har de inte ens ringt å grattat? Vet att mina vänner väntade nån vecka el två innan de kom över el vågade fråga om de fick.

Hoppas du känner dig bättre snart. Är en sån stor omställning att få barn å många kännslor som kommer över en. Hoppad du kan prata med någon om ur du känner å få mer stöttning om du behöver det.

• Höstväder

Grattis till din bebis.
    Förstår att det känns tråkigt att ingen uppvaktar er :(

Hoppas att det blir bättre på den fronten och att det är som "Mina 12" skriver att din släkt kanske vill bli inbjudna.
    Kram till er!

• Anonym
    Jezamine skrev 2010-09-24 14:04:06 följande:
    Jag skrev helller INET ATT DU"SAGT DET" el hur? Jag ställde en fråga. Det var inte ett påstående
    Ok förlåt då. Och svaret på din fråga är : nej jag skaffade absolut inte barn för att få presenter. Ledsen att du inte förstog hur jag menade.
  • Jezamine
    Anonym skrev 2010-09-24 14:07:10 följande:
    Ok förlåt då. Och svaret på din fråga är : nej jag skaffade absolut inte barn för att få presenter. Ledsen att du inte förstog hur jag menade.
    jag är inte ledsen på dig  för att du inte begrep vad jag menade med mitt inlägg nr 4
    Jag är INTE avstängd
  • Anonym

Tack vad snälla o goa ni är!

Tänker även så här. Mina tidigare två barn har ju sina första åren öcker o där finns ju alla kort o så de fått med. Men i minstingens kommer inga kort att finnas. Usch gör ont i mammahjärtat vill jag lova.

• Janni8
    Anonym skrev 2010-09-24 14:14:22 följande:

Tänker även så här. Mina tidigare två barn har ju sina första åren öcker o där finns ju alla kort o så de fått med. Men i minstingens kommer inga kort att finnas. Usch gör ont i mammahjärtat vill jag lova.
    Varför kommer inga kort att finns på den nya bebisen?

Grattis till den nya
  • eec82

de kan inte vara så att sms å nätet tagit över litte grattulationskort då? För jag fick ett kort enbart å då ajg var liten finns de massor. Känns som alla numera är lite "lata" å messar istället el använder FB som är ännu tråkigare vid dessa tillfällen.
  • mina12

Det är inte för sent ännu. Din lilla bebbe kommer säkert få gratulationer och lyckönskningar.

Tänk även på att det är förkylningstider nu och kanske flera av dina vänner är lite förkylda och känner att det är dumt att smitta ner din lilla bebis. Ring någon av dem nu, så ska du se att det löser sig!
  • 7Illyl1

Om du vill kan du inboxa en postadress så kommer ett kort.

• Anonym

Jag tycker absolut inte att det är ytligt att känna så, förstår att du blir ledsen.  Ibland vill ju inte folk störa osv.. har de hört av sig och gratulerat även om de inte har skickat kort? 

Det brukar ju inte vara så stor uppståndelse med 3an som med första men man hör väl av sig och gratulerar på ett eller annat sätt i alla fall!

Massor GRATTIS och Kram till dig! 

• Bellsam

Grattis till den nya lilla familjemedlemmen!

När jag fick min son så väntade folk sig att jag skulle bjuda in dom. Dom är lite försiktiga av sig och vågar inte göra det själva. Men vi bestämde datum, bokade med alla och när de väl kom så hade de med sig lite presenter. Kanske det är så för er med? Dom kanske tror att ni vill vara ensamma med erat lilla knyt och vågar inte riktigt höra av sig? Fråga runt lite och hör efter om intresse finns och i så fall är det bara att boka dag! Jag tror säkert att de är nyfikna och vill komma och kika!

Svar på tråden Ledsen över att inte få någon present till nyfödd!