• Znyggamorsan

Herre jösses...hur hände detta??

I korta drag..har varit gift med samma man i 10 år. Vi har ett barn ihop. Vi separerade i slutet av Januari..Han har en ny kvinna. Det är okej för jag har inte haft känslor för min man på några år.

Jag anmälde mig mest på skoj till spraydate.
    har inte varit så aktiv på den sidan. Men..förra veckan började jag maila med en man.
    Och vi började prata i telefon...och nu..my god! Helt betuttad! jag är som en kärlekskrank 14 åring!! Vi har träffats en gång och det var mysigt..pilla på varndras händer och kramades..inget mer..Men så fort vi lämnade varandra så gick det kanske en timma sen var på telefonen och pratade med varandra.

Det var längesen jag kände dessa känslor, dessa fjärilar, denna längtan och åtrå..
    Jag blir lite rädd för mig själv och mina känslor...så här kände jag inte ens för min exman..inte ens i början (tyvärr..var kanske ett tecken i tidigt skede)

Min date känner likadant , det är löjligt...
    Men ..han är egentligen inte min typ alls..men hur ska jag förklara alla dessa känslor...jag ifrågasatte om det var så att vi båda ville så gäääärna känna så så vi framkallade känslorna utan att dom egentligen ens finn..han höll inte med..

Ja iallafall...vi ska på vår andra date idag men det känns som vi känt varandra i år..vi pratar minst tre gng på en dag och mängder av sms...

Kan nån förklara vad som händer tack?

Samt ..hur beter man sig när man dejtar?? Andra dejten..Allt jag vill göra är slänga mig över honom och bara äta upp honom..

• Svar på tråden Herre jösses...hur hände detta??
  • listo

Utan att svara på något i övrigt så undrar jag bara: varför måste du kunna förklara känslorna? Räcker det inte med att de FINNS där?

Och "typ"... det är väl nåt man hade när man var i tonåren... Gillar man någon så gör man det, det behöver inte vara krångligare än så. NJUT av det du känner. Och grattis!!!

Nämen det ÄR så. Jag hörde det av en som hade hört det på FL...
  • La Lola

Håller med listo.
    Analysera inte!

Njut för helsike! Njuuuuuuut!

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Znyggamorsan

Ja ..ni har ju självklart rätt..men detta händer inte mig känns det som..första killen på spraydate..
    Han ser för övrigt inte ut som min typ alls..men åh hans samtal och hans röst ..jag smääääälter...

• Znyggamorsan

Ja det är rätt alltsåå..en viss typ..att man ska snöa in sig på det...
    Måste nog jobba på mina egna fördomar.

En väninna sa..med tanke på hur han får dig att må så måste han ju vara din typ...

• La Lola
    Znyggamorsan skrev 2010-09-24 15:05:42 följande:
    Ja ..ni har ju självklart rätt..men detta händer inte mig känns det som..första killen på spraydate..
    Han ser för övrigt inte ut som min typ alls..men åh hans samtal och hans röst ..jag smääääälter...
    Inte din typ? O ändå så skriver du "Allt jag vill göra är slänga mig över honom och bara äta upp honom"

Det tyder ju på att du inte tycker att han är helt genomful iaf.
  • Lovisa09

UNDERBART! Kände precis så för min sambo när vi träffades, (träffades också via nätet)efter en halvtimme ihop visste jag att detta är han med stort H, och nu sitter jag här, 1 1/2år senare, fortfarande uppöver öronen förälskad och nybliven mamma!

Verkar ju vara ömsesidigt så kör på...=)

• Znyggamorsan
    La Lola skrev 2010-09-24 15:08:23 följande:
    Inte din typ? O ändå så skriver du "Allt jag vill göra är slänga mig över honom och bara äta upp honom"

Det tyder ju på att du inte tycker att han är helt genomful iaf.
    hahahahah det har jag inte ens tänkt på..vad rätt du har..

Han föreslog att vi kunde träffas hemma men jag tyckte det var för tidigt...tänk om han blir psyko...
  • La Lola
    Znyggamorsan skrev 2010-09-24 15:14:51 följande:
    hahahahah det har jag inte ens tänkt på..vad rätt du har..

Han föreslog att vi kunde träffas hemma men jag tyckte det var för tidigt...tänk om han blir psyko...
    Visst har jag rätt.

Träffas ni hemma så be en kompis ringa o kolla läget.
    Ha ett kodord tex om du behöver hjälp eller om allt går kanonbra!

Själv åkte jag hem till en karl en gång o åt middag utan att ens hört hans röst innan.
    Hade bara chattat med honom.

Nu har vi varit gifta i 4 år.......
  • Znyggamorsan
    Lovisa09 skrev 2010-09-24 15:13:19 följande:
    UNDERBART! Kände precis så för min sambo när vi träffades, (träffades också via nätet)efter en halvtimme ihop visste jag att detta är han med stort H, och nu sitter jag här, 1 1/2år senare, fortfarande uppöver öronen förälskad och nybliven mamma!

Verkar ju vara ömsesidigt så kör på...=)
    Gud va skönt att höra att det faktiskt händer. Men jag måste erkänna att jag har fördomar ...Rynkar på näsan 
    Om hur folk ska vara och bla bla bla..så jävla ytligt ibland..
    Och nä han passar in i den formen som jag tycker att mina killar ska vara som...Men jag har haft ett tönt leende på läpparna sen första samtalet...Vill bara krypa upp hos honom och lukta på honom, pussa och kraaaaamma..ja..å mer
  • Znyggamorsan

Lola- Gud va smart..det har du rätt i...så kan man göra...

Hua..måste stäääääda!!!

Svar på tråden Herre jösses...hur hände detta??