• Elias mamma

Någon som har erfarenhet av Babybjörn Active?

Som frågan lyder. Är den något att ha. Min tanke är jag ska gå ut och gå med min son i en sådan ca 1 timme varje dag då han inte är ett fan av vagnen tyvärr och lite motion måste jag ju få Glad

Är den bra för barnet, sk ergonomisk eller ska jag satsa på något annat alternativ?

Tack på förhand! Glad

• Svar på tråden Någon som har erfarenhet av Babybjörn Active?
  • kixan

satsa på en ergonomisk sele istället, typ ergo, beco osv. även babybjörn har ju faktiskt producerat en mer ergonomisk variant, men vad den heter minns jag inte. Viktigt är att axelremmarna är breda, att det finns ett ordenligt avbärarbälte att spänna runt höfterna och att barnet sitter i grodställning. sen är det smart att kunna bära på ryggen också, då orkar man länge även med större barn.

A -03, F -05, BF 20/11 -10
  • Lotusen79

Hej!

Gud va komiskt, jag har själv införskaffat mig en babybjörn active idag. Jag hade tidigare en classic men fick sååå ont i axlarna. Min son som är 5 månader gillar inte heller att sitta i vagnen, går bra i 10 minuter sen börjar han protestera. Köpte min på blocket för 500:- och den är superskön. Jag säger " go for it " du kommer inte ångra dig.

Lycka till

Sara

• Helene70

Tidigare hade jag en baby björn active som jag inte kunde bära i längre stunder. Jag fick jätteont både i rygg och axlar och efter 10 minuter trodde jag att jag skulle gå sönder. Den är helt enkelt värdelös enligt min mening.

Baby björn comfort carrier däremot är lättare att bära i eftersom den har midjebälte men den är fortfarande oergonomisk för barnet.

Numera använder jag en Boba2G och den är helt underbar att bära i och för barnet att sitta i. Det är inga problem att bära i flera timmar om man skulle vilja det och man kan välja om man vill bära på mage eller på rygg.

Jag skulle rekommendera att du ser dig om efter en riktigt bra ergonomisk bärsele för både dig och barnet.

Hade jag vetat vad jag vet idag så hade jag aldrig köpt baby björnen från första början.

Svar på tråden Någon som har erfarenhet av Babybjörn Active?