• 3grabbs

Göra slut via SMS?!?!

Vilket är skulle såra dig mest?
    1. Din älskade gör slut per SMS
    2. Din partner ringer dig och gör slut?
    3. Du kommer hem efter att ha jobbat borta några dagar o ser att ringen är av och stilla undrar hur länge det har varit så?

Jag har varit med om alt.3, vore intressant att höra vilka erfarenheter / åsikter ni andra har!

• Svar på tråden Göra slut via SMS?!?!
  • lycklig90

Har aldrig varit med om något av alternativen (de tackar jag gudarna för)..
    Men att göra slut via sms måste vara det värsta!

• Anonym

Nr 1 och 2 skulle enbart göra mig tokförbannad. Gör han en sådan sak är han inte värd mig ändå. Nummer 3 är väl en sak som man får prata om, fast jag hade väl önskat att han kunde prata med mig innan han tar av ringen.

• Anonym

På sms, men mitt senaste ex väntade i 2 veckor och göra slut......coh då skrev att vajre kväll på msn "älskar dig"..... i 14 dagar fast han inte ens menade det längre...

• Anonym
    Anonym skrev 2010-12-19 11:17:19 följande:
    På sms, men mitt senaste ex väntade i 2 veckor och göra slut......coh då skrev att vajre kväll på msn "älskar dig"..... i 14 dagar fast han inte ens menade det längre...
    menade sms*
  • IsDimma
    Anonym skrev 2010-09-25 00:04:52 följande:
    Nr 1 och 2 skulle enbart göra mig tokförbannad. Gör han en sådan sak är han inte värd mig ändå. Nummer 3 är väl en sak som man får prata om, fast jag hade väl önskat att han kunde prata med mig innan han tar av ringen.
    Jag håller med dig helt och fullt.
    The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • First time

Nr 1 är nog värst. Nr 2 kan i vissa fall enligt mig vara okej beroende på vad man har för typ av relation (om någon jobbar borta osv). Helst ska man naturligtvis ta det face to face men fungerar inte det så får man ta det näst bästa. 
    Att bara ta av ringen är som någon tidigare skrivit får man ju prata om. 

• orpon

Men, kan man börja dejta varandra över internet, så borde man väl kunna använda digitala medier för att göra slut med? Såsom mail o sms?

• IsDimma
    orpon skrev 2010-12-20 23:16:12 följande:
    Men, kan man börja dejta varandra över internet, så borde man väl kunna använda digitala medier för att göra slut med? Såsom mail o sms?
    Nej. I början så känner man ju inte varann och har inga käsnlor för varann - därmed så är internet okej.
    Men sen, efter ett förhållande på x antal år så känner man varann, man har känslor för varann, man har ett liv ihop - då är det inte okej att avsluta med ett sms/mail, telefonsamtalet är möjligen, möjligen, okej men då ska det till ganska mycket innan jag tycker att det är okej.
    The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • semlorna
    orpon skrev 2010-12-20 23:16:12 följande:
    Jag skulle definitivt inte tycka det var okej om min blivande man avslutade förhållandet med ett sms, mejl eller telefonsamtal för att vi fick kontakt via nätet. Det är en sak att "göra slut" med en dejt på det sättet men inte ett förhållande.
  • Anonym (psycho)

1) Slut per SMS? HAAAHAHA tackar, det blir min nya hobby att tracka dig, patetiska kräk.

Ärligt, det är så lågt så jag kommer att förgifta din katt och hota din mamma utan det minsta dåligt samvete. Det var du som började så skyll dig själv och enjoy the ride tills jag tröttnar. Förmodligen kommer du att få flytta från orten efter att jag sprayat "pedofil" med frätande syra på din bil.

2) Slut per telefon: Ja det går väl an, om man inte har tre barn ihop och har varit gifta i tio år.

3) Men vaffan kan du inte ta upp ämnet själv i allafall och sluta vara en sån passiv dörrmatta? Hade nog aldrig hänt för den typen som skulle, göra så attraherar mig inte det minsta.

Svar på tråden Göra slut via SMS?!?!