Hur farligt är det att bli biten av katt i fingret och det svullnar??
Min sambo skulle på sitt jobb fånga in en av kattungarna som är där, han vet ju att dom är totalt ovana vid människor utom princip honom som väl är den enda dom sett, han hade handske men sen så tog han katten med fel hand iallafall och den bet såklart, fingret svullnade och det var nu 2 dagar sen, jag har sagt att han borde kolla upp det för det kan vara farligt, men han håller koll efter det klassiska blodförgiftningstecknet tycker han, alltså ett krypande rött streck utmed armen,(som han inget sett till) och han söker för det om det blir värre säger han...
Idag kan jag ärligt säga att jag inte vet om det blivit värre eller ofärndrat eller bättre, han sover nu och vi har inte setts idag..ska kolla han imorrn...
Men, hur farligt är det nu , säg att det fortfarande är likadant imorrn, då borde han väl ringa och kolla upp det väl? Jag sa till honom att det är smart att ha gjort det innan helgen, men envis som han är så.. och jag är kanske inte den heller som söker hjälp så fort det är nåt, men ja, är det farligt eller kan man avvakta några dagar till?