• Baba Screetch

Vi ska byta fönster.. vill ha tips:-)

Vi har äntligen bestäm oss för att byta föster på vårat hus, och jag vill kolla om nå´n har några bra tips på tillverkare av fönster, gärna olika prisklasser.

Vad har ni valt?
    Varför?
    Vad kostade det?

Vi har 14 fönster och 2 altandörrar som ska bytas

Alla tips mottages tacksamt!

Gå inte i nån annans fotspår om dom leder dig på villovägar...
  • Svar på tråden Vi ska byta fönster.. vill ha tips:-)
  • Baba Screetch

finns det INGEN som bytt fönster o vill dela med sig av tips på bra återförsäljare?????

• johandra

det går säkert bättre om du går in på www.byggahus.se o frågar..alt. söker, där finns många kunniga människor

Lycka till!

Mamma till världens finaste Ella 060309, Alice 071219 och Milla 100410
  • Rigmor Mortis

Vi köpte fönstren genom hantverkaren, tror han tog från markfönster. 6 normalstora, två större och ett litet badrumsfönster inkl. arbete kostade strax under 80 000. Då är alla utom det största öppningsbara. 

• Susanne905

Mina föräldrar köpte av Mockfjärds när de bytte fönster och var nöjda, vi köpte från Tanumsfönster när vi byggde vårt hus, bra priser och bra fönster.

• Baba Screetch

tack för era tips

Ska in på länken o kika åxå

• sussi36

Vi köpte av Fönstermontören här i göteborg, tanumsfönster tog vi. Bra pris, fönster och montörer..

• Thursday

Svärmor anlitade Mockfjärdsfönster och var väldigt nöjd med dem, medan bekantas bekanta var väldigt missnöjda. Det verkar bero helt och hållet på vilken hantverkare de anliter lokalt. Kan vara värt att fundera på!

• sommar2001

Vart i sverige bor du?
    Vilken leverantör du ska välja beror inte bara på produkten utan även hur det fungerar lokalt. Kan tipsa om vilka du inte ska välja om du bor i samma län som mig.
    Mockfjärds har en bra produkt men kanske inte lika prisvärd som Norlux, en bättre podukt till ett lägre pris. Sen har du ju Elitfönster och Traryd som finns byggvaruhandeln. 

Svar på tråden Vi ska byta fönster.. vill ha tips:-)