• Anonym (Vårtan)

En fråga om Fotvårtor och lapis..

Har nu behandlat min vårta med lapispenna i 3 veckor enligt bruksanvisning.. men nu undrar jag
    Vad ska jag göra nu?? Ska jag pilla bort det svarta ifrån lapisen så att vårtan följer med eller ska man låta den vara och den trillar bort av sig själv och hur lång tid tar det. Det ser ju ganska läskigt ut tycker jag med den stora svarta fläcken under.. Vill ha bort skiten nu!

• Svar på tråden En fråga om Fotvårtor och lapis..
  • Anonym (Vårtan)

Vårtpuff..

• Anonym (Vårtan)

Är det bara jag som har en vårta??? :-O

• Anonym (en till)

Jag har haft vårtor i ca 12 år nu, och jag gick till fotvård för att försöka få dom o hon provade allt på mig även lapis. Hon sa att man bara skulle låta det sitta. Hoppas det funkar på dig, på mig funkade det inte. Har säkert lagt ner 10000 i fotvårdskostnader o inget hjälper, men du kanske har mer tur.
    Endel säger att inget fungerar igentligen utan det enda man kan göra är att låta dom försvinna av sig själva.

• hon mot strömmen
    Anonym (en till) skrev 2010-09-25 10:11:15 följande:
    Jag har haft vårtor i ca 12 år nu, och jag gick till fotvård för att försöka få dom o hon provade allt på mig även lapis. Hon sa att man bara skulle låta det sitta. Hoppas det funkar på dig, på mig funkade det inte. Har säkert lagt ner 10000 i fotvårdskostnader o inget hjälper, men du kanske har mer tur.
    Endel säger att inget fungerar igentligen utan det enda man kan göra är att låta dom försvinna av sig själva.
    Vända dig till hudkliniken på sjukhuset och be att få komma dit. 
    Har också haft vårtor som varit svår behandlad, men de försvann och har inte kommit tillbaka än fast det ca 25 år sedan.

Gick på Hud på KS, sista gången frös de vårtorna, suttit i lila bad och någon annan lösning som jag inte kommer i håg vad det var.
  • Anonym (en till)
    hon mot strömmen skrev 2010-09-25 10:16:40 följande:
    Vända dig till hudkliniken på sjukhuset och be att få komma dit. 
    Har också haft vårtor som varit svår behandlad, men de försvann och har inte kommit tillbaka än fast det ca 25 år sedan.

Gick på Hud på KS, sista gången frös de vårtorna, suttit i lila bad och någon annan lösning som jag inte kommer i håg vad det var.
    Jag har kontaktat hudkliniken vid ett flertal tillfällen men dom säger att dom inte kan hjälpa alla som har vårtor för då skulle dom inte få göra annat. Jag har inte ens fått komma o visa upp mina fötter.
    Frysit dom har jag också gjort men då på fotvården.
  • Anonym

Jag har haft vårtor. Den värsta hade jag i över 10 år. Jag provade apotekets vårtmedel men gav upp för tidigt varje gång och tyckte att det var helt verkningslöst.

Men senaste gången (och sista) var jag jätteenvis och använde det i flera månader och till slut försvann faktiskt vårtorna! Jag har lärt mig att trixet är att så många vita blodkroppar som möjligt ska strömma till vårtan (det är de som tar bort den till slut - vårtan är ju ett virus). För att det ska hända behövs så många krossade celler som möjligt. Därför är en framgångsrik vårtborttagning en ganska plågsam process.
    När jag lyckades få bort mina la jag på det starka vårtmedlet (som är en syra) och skrapade varannan kväll bort det döda hudlagret på vårtan. Sen la jag på nytt medel- vilket är paaainfull - och upprepade. Man ser när de sista resterna av vårtan försvinner.

Det är så jävla skönt att ha blivit av med skiten!
    Ha tålamod!
    Enkla kurer är oftast verkningslösa. Jag hade provat allt från plåster till frysmetod innan och inget funkade.

• Anonym (Vårtan)

Tack för svar!

Har inte försökt med så mycket än med att få bort den.. har ju hört att de ska försvinna av sig själva men den här har jag nog haft ett par år iaf så tror den behöver hjälp på vägen. Den jävlen kom smygande! Först var den bara som en liten liten krater i huden.. trodde jag hade fått en miniblåsa som hade spruckit och när den aldrig försvann så började jag pilla på den och försökte fila bort den och då började den växa och är nu ca 0.5 cm. Bläää, nästa sommar SKA den vara borta!!!

Svar på tråden En fråga om Fotvårtor och lapis..