• ullis79

Kraftig "Mensvärk" i v.39!! Svar önskas!!!!!

Har fått kraftig "mensvärk" å sammandragningar sen i söndags.
    Kommer lite då å då....

Nån som har/varit med om samma eller som vet om det kan vara början till att Liten kikar ut om några dar?

Ska man ha kraftig mensvärks-känsla nu i slutet???

Tacksam för alla svar!!!!

• Svar på tråden Kraftig "Mensvärk" i v.39!! Svar önskas!!!!!
  • lilla rosen

Det är nog på G! Om de kommer tätt och smärtan ökar så ring till förlossningen!

• ullis79

Svälj....

Smärtan kommer å går lite då å då... inget regelbundet, så jag får nog vänta ett tag till.... trist.. (kanske t.o.m nån vecka el.2... )

Men nån som vet vad "mensvärken" kan vara då??
    Den kommer i samband med några sammandragningar...

ALLA svar är välkommna!!!!

• Sassi

Så fick jag oxå det i v38....49 minuter senare så var min dotter född...Så det kan ju vara på G.

• Moja

Så hade jag förra gången i vecka 38. Vaknade på natten av "mensvärk" ungefär var sjunde minut. Det avtog senare. Två dygn senare kom värkar med en annan intensitet o vår dotter föddes efter 4,5 timme.

• ullis79

Oj... nu blev jag lite nervös ju... ler...

Men jag har inte några regelbundna sammandragningar..
    Men dom kanske kommer...

Sassi å Moja: vad snabbt det gick med era förlossningar!!
    Grattis!! Grattis!! till era underverk!!! Å tack för svar...

• majbarn

Jag fick mensvärk 2 dygn innan min pojke ville ut redan i v.37. menskänningarna kom inte regelbundet utan bara nattetid. På dagen kände jag ingenting, hade mindre matlust och var lätt illamående bara.

• Gumlan

Det är ju förvärkar det har jag haft ett bra tag nu så tyvärr behöver det inte betyda att det är på g. Men kan ju hoppas det i ditt fall :)

• ullis79

Gumlan: Ler... Jag vill verkligen att Liten ska titta ut nu MEN när det börjar göra ont mm så blir man ju ganska nervös...
    Men å andra sidan så blir man väl aldrig helt beredd innan... hi,hi..

Har oxå haft förvärkar nu i 2-3v men inte med sån himlans "mensvärk".

Hoppas din Liten oxå tittar ut snart!!!

• vilde

Det kallar sig förvärkar amigo! Snart kommer nog din pärla! Själv hade jag förvärkar från v.37. Men min lilla tjej ville inte ut, v42+2 så fick jag värkdropp och därefter tog det 10 timmar. Lycka till!

• ebben

Lyllosar! Det närmar sig i alla fall!! Jag har börjat få onda sammandragningar.....men det lär jag få ha ett tag.Är ju bara i v. 36. Ingen mensvärk ,och inget som är regelbundet....Tog en alvedon och det hjälpte.Så jag får nog minsann stå ut med väntan och längtan....

• Gumlan

Tack ullis :) vi får hålla tummarna för varandra!!! Jag har haft ond mensvärk någon vecka... tycker allt att bebis får ta och komma snart haha, nä man är ju aldrig förberedd och man kan ju inte hoppa över förlossningen heller :-= så det är ju bara att ta de som de kommer.

• Frejja

Hej!
    Jag har också kännt av mensvärk den sista veckan. Det kommer och går, varar aldrig speciellt länge. Däremot så molvärker det ner i underlivet nästan konstant.....vad det nu kan bero på. Är det detta som kallas förvärkar då alltså?
    /Kram!

• Amaria

Hade regelbunden mensvärk ett dygn innan jag åkte in förra gången. Då var jag i v 39. Hade inte kännt av någon mensvärk sedan tidigt i graviditeten så jag anade att det var på gång. Hade sedan etablerade värkar 30 timmar efter första mensvärk.

Svar på tråden Kraftig "Mensvärk" i v.39!! Svar önskas!!!!!